dc.description.abstract | Τα τελευταία χρόνια η χρήση της ιστορίας των μαθηματικών στη διδασκαλία τους, έχει γίνει ένα δημοφιλές αντικείμενο έρευνας. Υπάρχουν διάφορα επιχειρήματα που υποστηρίζουν την ενσωμάτωση αυτή, αλλά και διάφορες ενστάσεις εναντίον της. Επιπλέον, έχουν προταθεί διάφοροι τρόποι υλοποίησης της. Στην παρούσα έρευνα, επιχειρείται αρχικά, ο εντοπισμός των παραπάνω στα νέα βιβλία των μαθηματικών του δημοτικού, καθώς και στο Δ.Ε.Π.Π.Σ./Α.Π.Σ., και έπειτα γίνεται μία προσπάθεια μελέτης των πεποιθήσεων των δασκάλων για τη διδακτική αξιοποίηση της ιστορίας των μαθηματικών στη διδασκαλία των μαθηματικών του δημοτικού, με τη χρήση ερωτηματολογίου. Τα αποτελέσματα έδειξαν, ότι δεν υπάρχει η κατάλληλη επιμόρφωση στους δασκάλους για αν και πώς θα πρέπει να γίνει η ενσωμάτωση της ιστορίας των μαθηματικών στη διδασκαλία. Επίσης, δεν υπάρχει διαθέσιμο το απαραίτητο υλικό στα διδακτικά βιβλία, καθώς και η έμφαση της σημασίας της ενσωμάτωσης αυτής στα Δ.Ε.Π.Π.Σ./Α.Π.Σ.. Ελπιδοφόρα φαίνεται να είναι η κατανόηση της ανάγκης από τη μεριά των δασκάλων για επιπλέον επιμόρφωση στο αντικείμενο, καθώς και η ύπαρξη θετικής στάσης απέναντι στην ενσωμάτωση της ιστορίας στο μάθημα, εάν τους παρέχονταν έτοιμο το κατάλληλο υλικό.During the last years, the use of history of mathematics in mathematics education, has become a popular research area. There are various arguments that support this integration, but there are also various objections against it. Furthermore, there has been a number of suggested ways for its implementation. The objective of the present study was the examination of the new elementary mathematics school books, and the suggested curriculums about where and how the above are applied in practice, and the study of the teachers’ beliefs about the integration of the history of mathematics in the teaching of primary school mathematics, using a questionnaire. The results showed that teachers don’t have a solid educational background about whether or how the history of mathematics should be integrated in the classroom. Also, there is not enough material available in the teaching books, and there isn’t enough emphasis given about its importance in the curriculum. Teachers’ seem to exhibit a promising understanding of the need for further studying in the subject, as well as a positive attitude towards the integration of the history in the classroom, provided the appropriate material is prepared for them. | en_US |