Show simple item record

dc.contributor.advisorΜαλανδράκης, Γεώργιος
dc.contributor.authorΤσιάρα, Αγλαϊα
dc.date.accessioned2018-02-28T15:48:49Z
dc.date.available2018-02-28T15:48:49Z
dc.date.issued2017-06
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/902
dc.description.abstractΗ παρούσα εργασία αναφέρεται στον σχεδιασμό, ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση μιας Διδακτικής Μαθησιακής Ακολουθίας (Δ.Μ.Α.), με θέμα τη δημιουργία ψηφιακών ιστοριών από μαθητές της Δ΄ τάξης του Δημοτικού Σχολείου, στο μάθημα της Μελέτης Περιβάλλοντος. Πρωταρχικός στόχος της εργασίας είναι η παρουσίαση ορισμένων μεθοδολογικών προσεγγίσεων και ενδεικτικών δραστηριοτήτων για τη δημιουργία ψηφιακών ιστοριών σε συγκεκριμένη ενότητα της Μελέτης Περιβάλλοντος και δεύτερον, η ανάλυση της διδακτικής εφαρμογής που πραγματοποιήθηκε σε μαθητές της Δ’ τάξης, προκειμένου να δοκιμαστεί στην πράξη η συγκεκριμένη διδακτική πρόταση και να πραγματοποιηθούν οι όποιες αλλαγές που οδηγούν στην περαιτέρω βελτίωσή της. Η χρονική διάρκεια της Δ.Μ.Α. υπολογίζεται στις δεκατρείς διδακτικές ώρες και καλύπτει την ενότητα του Δ.Ε.Π.Π.Σ.-Α.Π.Σ της Μελέτης Περιβάλλοντος, με τίτλο «Η φύση είναι το σπίτι μας». Οι θεματικές ενότητες τις οποίες περιλαμβάνει αφορούν την χρησιμοποίηση των ψηφιακών ιστοριών ως εργαλείο μάθησης για τους μικρούς μαθητές, την εξοικείωση των μαθητών με τα τεχνολογικά μέσα, καθώς και την προετοιμασία, παραγωγή και παρουσίαση των ψηφιακών ιστοριών πάνω σε ένα συγκεκριμένο θέμα. Παράλληλα, προβάλλεται η διαθεματική σύνδεση με τα περιβαλλοντικά θέματα και προβλήματα που επιλέγουν να παρουσιάσουν οι μαθητές στις ιστορίες τους. Η Διδακτική Μαθησιακή Ακολουθία που σχεδιάστηκε, περιλαμβάνει δραστηριότητες που προωθούν την ομαδοσυνεργατική μάθηση, αξιοποιούνται κατά κόρον οι Νέες Τεχνολογίες και εντάσσεται η επίσκεψη πεδίου στο ποτάμι της Φλώρινας, στα πλαίσια της συλλογή των απαραίτητων στοιχείων για την δημιουργία των ψηφιακών ιστοριών. Το παρόν διδακτικό πρόγραμμα πραγματοποιήθηκε σε μαθητές της Δ’ τάξης, στο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Φλώρινας και είχε διάρκεια δύο εβδομάδες. Η αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας της Δ.Μ.Α. επιτεύχθηκε με τον συνδυασμό δύο μεθόδων, των γραπτών παρατηρήσεων της διδάσκουσα και των παρατηρητών, οι οποίοι παρακολούθησαν δύο διδακτικές ενότητες και δεύτερον, τη 8 συμπλήρωση τεστ αξιολόγησης από τους μαθητές πριν και μετά τη διδακτική παρέμβαση (pre-post test). Στο τέλος, παρατίθεται η αποτελεσματικότητα της συγκεκριμένης εφαρμογής. Με βάση την ανάλυση των δεδομένων που συλλέχθησαν, προέκυψε η ανάγκη για βελτιωτικές παρεμβάσεις και αλλαγές στις δραστηριότητες, προκειμένου να έχει καλύτερα αποτελέσματα τυχόν μελλοντική της εφαρμογή. The present study refers to the design, development, implementation and evaluation of a Teaching Learning Sequence (TLS) about the creation of digital stories by students of the 4th grade of Primary School, in the Studies for the Environment subject. The aim of the study is to present some methodological approaches and indicative activities for the creation of digital stories that are focused on environmental issues. The duration of the TLS was 13 teaching hours covering the topic "Nature is our home"of the Studies of the Envieronment curricula. The TLS sections include the use of digital stories as a learning tool, the familiarization of students with technological means, and the preparation, production and presentation of digital stories on a particular subject, through the interdisciplinary point of view. In addition, TLS includes activities that promote collaboration and group learning, the use of new technologies and a field visit to the river of Florina. The developed TLS was field tested with 22 4th grade students from the Experimental Primary School of Florina. Three different research tools were used for the assessment of TLS; written field notes from an external observator of the teachings, field notes and diery of the teacher and a pre/post test administered to students. Results indicate that several improvements and modifications are needed, especially to the time devoted to the planned activities, in order to icrease their applicability and effectiveness.en_US
dc.language.isoελληνικήen_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.subjectδιδακτική μαθησιακή ακολουθίαen_US
dc.subjectψηφιακές ιστορίεςen_US
dc.subjectδ ' τάξηen_US
dc.subjectεπίσκεψη πεδίουen_US
dc.subjectηλεκτρονικοί υπολογιστέςen_US
dc.subjectβίντεοen_US
dc.subjectteaching learning sequenceen_US
dc.subjectdigital storytellingen_US
dc.subject4th grade primary schoolen_US
dc.subjectfield visiten_US
dc.subjectcomputersen_US
dc.subjectvideoen_US
dc.titleΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΙΣΤΟΡΙΩΝ ΑΠΟ ΜΑΘΗΤΕΣ/ΤΡΙΕΣ ΤΗΣ Δ΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΜΕΛΕΤΗΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣen_US
dc.typethesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record