dc.description.abstract | Η εργασία αυτή εκπονείται λόγω του ενδιαφέροντος του ερευνητή για τη διαχείριση της πολιτισμικής ετερογένειας στα σχολεία, η οποία δημιουργήθηκε στην Ελλάδα τις τελευταίες δεκαετίες και άλλαξε τις εκπαιδευτικές απαιτήσεις. Ασχολείται με παιδαγωγικές και διδακτικές πρακτικές που συμβάλλουν στη διαχείριση της πολιτισμικής ετερότητας στη σχολική τάξη. Αρχικά, διερευνά πρακτικές και εκπαιδευτικά μοντέλα που εφαρμόστηκαν στο παρελθόν για αυτό το σκοπό και στη συνέχεια παρουσιάζει μια ποιοτική έρευνα που πραγματοποιήθηκε με ημιδομημένες συνεντεύξεις σε εκπαιδευτικούς που έχουν εργαστεί σε πολυπολιτισμικά περιβάλλοντα. Σκοπός της ήταν να διαπιστώσει ποιες πρακτικές εφαρμόζονται στην πράξη. Τα αποτελέσματά της έδειξαν πως οι εκπαιδευτικοί, αν και εφαρμόζουν ορισμένες πρακτικές, δεν ακολουθούν το διαπολιτισμικό μοντέλο όπως προτείνεται μέσα από την ακαδημαϊκή βιβλιογραφία.
This thesis is written because of the researcher’s interest for the management of cultural diversity in Greece, which was increased the last decades and changed the educational requirements. It deals with pedagogical and didactic practices that contribute to the management of cultural diversity at school. Fist, it explores practices and educational models that have been used at past for this specific purpose. Then, it presents a qualitative research that was made through semi-structured interviews to teachers that have worked in multicultural environments in order to find out which of these practices are used effectively. The results show that even if the teachers use some practices, they do not follow the intercultural model as it is suggested by the academic bibliography. | en_US |