dc.description.abstract | Σκοπός της παρούσας εργασίας, είναι να ανακαλύψουμε τις αντιλήψεις των υποψηφίων εκπαιδευτικών για τη μορφωτική αξία του μαθήματος της Ιστορίας. Για την ανάδειξη των απόψεων των φοιτητών αξιοποιήθηκε η μέθοδος της συνέντευξης. Στο εισαγωγικό κομμάτι της εργασίας αναπτύσσεται το πλαίσιο γύρω από το τι προκάλεσε το ενδιαφέρον για την ενασχόληση με την εν λόγω εργασία. Στη συνέχεια, στο θεωρητικό μέρος της εργασίας, περιλαμβάνονται κεφάλαια στα οποία παρουσιάζονται τα Αναλυτικά Προγράμματα της Ιστορίας από τα τέλη του 20ου αιώνα έως σήμερα, καθώς και τα σχολικά εγχειρίδια τα οποία χρησιμοποιήθηκαν στη διδασκαλία της Ιστορίας στο δημοτικό σχολείο, κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου. Έπειτα, παρουσιάζονται το τελευταίο αναλυτικό πρόγραμμα για το συγκεκριμένο μάθημα καθώς και το επίμαχο σχολικό εγχειρίδιο της ΣΤ’ Δημοτικού του 2006. Το δεύτερο σκέλος της εργασίας, αφορά στην έρευνα για τις απόψεις των υποψηφίων εκπαιδευτικών για την μορφωτική αξία του μαθήματος της Ιστορίας. Η έρευνα έδειξε πως οι φοιτητές θεωρούν ότι το μάθημα της Ιστορίας έχει μορφωτική αξία αλλά χρειάζεται αρκετές βελτιώσεις.
The aim of this thesis is to discover the perceptions of the candidate teachers regarding the formative value of History. For the exposition of the candidate teachers’ perceptions the method of interview was used. In the introductory part of the dissertation, there are the reasons why interest in this issue was generated. Following, in the theoretical part of the thesis, chapters are included, in which curricula of History are presented, since the late 20th century until to date, as well as the coursebooks which were used for the teaching of History in primary and secondary education, during this specific time period. Afterwards, the latest curriculum of History, plus the controversial coursebook of the 6th grade of elementary school in 2006, are presented. The second part of this thesis is about the research on candidate teachers’ viewpoints regarding the educational value of history education. The survey has shown that the candidate teachers believe that History has formative value but it needs some improvement interventions in order to become better. | en_US |