Show simple item record

dc.contributor.advisorΝτόβα, Ειρήνη
dc.contributor.authorΝτόβα, Ειρήνη
dc.date.accessioned2018-03-23T08:38:25Z
dc.date.available2018-03-23T08:38:25Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/932
dc.description.abstractΣτην παρούσα έρευνα εξετάζεται η γνώση των εκπαιδευτικών, στη διαίρεση των κλασμάτων, και ο τρόπος χειρισμού του εκπαιδευτικού υλικού κατά τη διδασκαλία. Από τη βιβλιογραφία διαπιστώνεται ότι η διαίρεση κλασμάτων τείνει να διδάσκεται διαδικαστικά και οι εκπαιδευτικοί δεν διαθέτουν την εννοιολογική της κατανόηση. Έτσι, η μελέτη εστιάζει σε τρία κυρίαρχα σημεία: στο βαθμό κατανόησης της σημασίας της διαίρεσης των κλασμάτων από τη σκοπιά τριών εν ενεργεία μαθηματικών, στο είδος των παραδειγμάτων, προβλημάτων και ασκήσεων που χρησιμοποιούν οι εκπαιδευτικοί κατά τη διδασκαλία της εν λόγω έννοιας και στη χρήση αναπαραστάσεων κατά την επίλυση προβλημάτων σχετικών με τη διαίρεση των κλασμάτων. Δείγμα της έρευνας αποτελούν τρεις εν ενεργεία εκπαιδευτικοί Μαθηματικών. Τα δεδομένα συγκεντρώθηκαν από προσωπικές συνεντεύξεις με τους εκπαιδευτικούς, καθώς και από την παρακολούθηση της διδασκαλίας τους στα πλαίσια μίας διδακτικής ώρας. Πέρα από την εξέταση και παρατήρηση των διδασκόντων πραγματοποιήθηκε και μία επιμορφωτική παρέμβαση που στόχο είχε την παροχή κάποιου είδους ενημέρωσης και βελτίωσης των πρακτικών των διδασκόντων, γύρω από τη διαίρεση κλασμάτων. Έτσι ένα ακόμα στοιχείο που μελετάται είναι, ο βαθμός αλλαγής των πρακτικών και των αντιλήψεων των διδασκόντων μετά την επιμορφωτική παρέμβαση. Η ανάλυση των δεδομένων έγινε μέσω της τεχνικής της δόμησης της ποιοτικής ανάλυσης περιεχομένου. Από την ανάλυση αυτή, παρατηρήθηκαν αρχικά τα εξής: μειωμένη κατανόηση της σημασίας της διαίρεσης των κλασμάτων, εστίαση στον αλγόριθμο και περιορισμένο εύρος παραδειγμάτων, ασκήσεων και αναπαραστάσεων. Ωστόσο, μετά την επιμορφωτική παρέμβαση, γίνεται εμπλουτισμός των μεθόδων και των στρατηγικών επίλυσης και η διδασκαλία των εκπαιδευτικών βασίζεται σε ποικιλία προβλημάτων και αναπαραστάσεων. In present thesis, the educators’ knowledge about fraction division as well as the utilization of the educational material during the teaching process have been examined. As it is ascertained from the bibliography, the fraction division tends to be taught procedurally as the educators lack its conceptual comprehension. Thus, the research focuses on three dominant points: the comprehension extent of the importance of the fraction division from the perspective of three secondary education in-service mathematics teachers, the type of examples, problems and exercises used by these teachers during the teaching of this concept and the use of representations during the solving of the problems related to the fraction division. Three in-service mathematics teachers constitute the sample group of this research. The data has been gathered from personal interviews with the teachers as well as surveillance of their teaching procedure during a teaching hour. Apart from the examination and observation of the educators, an educational intervention was carried out that aimed to provide some kind of information and improvement on the educators’ used methods, as far as the fraction division is concerned. Therefore, another element being studied is the range of change of the methods used and the perceptions adopted by the educators, after the educational intervention. The data analysis was done through the technique of qualitative analysis of the content. The following issues have been observed during this analysis: reduced comprehension of the fraction division significance, focus on the division algorithm and limited range of examples, exercises and representations. However, after the educational intervention, enrichment of the methods and solving strategies has occurred, and the teaching process of the educators has changed to using a greater variety of problems and representations.en_US
dc.language.isoελληνικήen_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.subjectδιαίρεση κλασμάτωνen_US
dc.subjectεκπαιδευτικοί δευτεροβάθμιαςen_US
dc.subjectεκπαιδευτικό υλικόen_US
dc.subjectfraction divisionen_US
dc.subjectsecondary education mathematics teachersen_US
dc.subjecteducational materialen_US
dc.titleΔιερεύνηση της διδασκαλίας και των γνώσεων εν ενεργεία μαθηματικών στη διαίρεση κλασμάτωνen_US
dc.typethesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record