Show simple item record

dc.contributor.advisorΜαλανδράκης, Γεώργιος
dc.contributor.authorΒάσου, Λαμπρινή
dc.date.accessioned2018-05-07T10:23:20Z
dc.date.available2018-05-07T10:23:20Z
dc.date.issued2017-06
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/937
dc.descriptionΜεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Επιστήμες της Αγωγής: Θεωρητικές, Ερευνητικές και Διδακτικές Προσεγγίσεις στην Ιστορία και στην Τοπική Ιστορίαen_US
dc.description.abstractΣτη σύγχρονη πραγματικότητα, που ένα από τα βασικότερα θέματα αποτελεί η προστασία και η διαφύλαξη του Περιβάλλοντος, είτε φυσικού είτε κοινωνικού είτε οικονομικού, αλλά και η βελτίωση του ανθρώπινου βιοτικού επιπέδου, ενδιαφέρον παρουσιάζει η διερεύνηση και κατανόηση του τρόπου με τον οποίο οι μαθητές του δημοτικού αντιλαμβάνονται την έννοια της βιωσιμότητας. Στη συγκεκριμένη μελέτη έγινε προσπάθεια διερεύνησης των αντιλήψεων των μαθητών για την έννοια της βιωσιμότητας γενικότερα, και, ειδικότερα για τη βιωσιμότητα του ιστορικού τοπίου του τόπου τους. Για τον λόγο, ιχνογραφήματα μαθητών από τη Δ΄ και ΣΤ΄ Τάξη δημοτικών σχολείων της πόλης της Καστοριάς αποτέλεσαν το δείγμα, ώστε να γίνει η ανάλυση και να αναδειχτούν οι απόψεις τους. Η παρούσα εργασία αποτελείται από δύο μέρη. Στο πρώτο μέρος επιχειρείται η παρουσίαση του θεωρητικού υπόβαθρου, στο οποίο βασίστηκε η έρευνα και αναλύονται έννοιες όπως αυτή της αειφορίας, της πολιτισμικής διαχείρισης και του παιδικού ιχνογραφήματος. Αναφορά γίνεται και στη θεωρητική θεμελίωση της σχέσης της Τοπικής Ιστορίας με την Μελέτη Περιβάλλοντος, τη συγγένεια και τις αποστάσεις τους. Το δεύτερο μέρος της εργασίας παρουσιάζει το πλαίσιο της ερευνητικής διαδικασίας, τη μεθοδολογία, τα εργαλεία συλλογής και την ανάλυση των δεδομένων είτε ποσοτική είτε ποιοτική. Στο τέλος ακολουθούν τα συμπεράσματα, στα οποία οδήγησε η ανάλυση. Το βασικό συμπέρασμα είναι πως, ενώ οι μαθητές αντιλαμβάνονται σε μεγάλο βαθμό τη βιωσιμότητα του Περιβάλλοντος, όταν αναφερόμαστε στο Φυσικό Περιβάλλον ή σε θέματα του Κοινωνικού Περιβάλλοντος, εκπαιδευτικές και πολιτικές πρακτικές θα πρέπει να λάβουν χώρα, ώστε οι μαθητές να δώσουν περισσότερη σημασία και στη βιωσιμότητα του ιστορικού τοπίου γύρω τους. Nowadays, one of the most fundamental issues is the environmental protection and preservation, including the natural, social and economic environment, while also the improvement of the standards of living. In this this light, the investigation and comprehension of the way that elementary school students understand the term "sustainability" is of great interest. This research focuses on the student's ability of understanding the meaning of sustainability and, more specifically, sustainability concerning the historical landscape of their living area. The methodology was based on the collection and analysis of student's opinions via drawings. Participants to the study were students of 4th and 6th grade, from Kastoria town, northern Greece. In the introduction, the theory on which the research is based and terms like "sustainability", "cultural management" and "child's drawing" are discussed. The theoretical foundations and the relationships between the fields of Local History and Environmental Education are also examined. Then, the methodology, the research tools and the analysis of the collected data, (both qualitative and quantitative) are presented, followed by, the conclusions and suggestions for the future. The basic outcome is that the students can understand rather well the environmental sustainability, especially concerning natural or social environment. To trigger students' interest in heritage sustainability, further educational and political practices should be adopted.en_US
dc.format.extent99 σ.
dc.language.isoελληνικήen_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.subjectαειφορίαen_US
dc.subjectβιωσιμότηταen_US
dc.subjectιχνογραφήματαen_US
dc.subjectιστορικό τοπίοen_US
dc.subjectsustainabilityen_US
dc.subjectdrawingsen_US
dc.subjecthistorical landscapeen_US
dc.subjectlocal historyen_US
dc.subjectτοπική ιστορίαen_US
dc.subjectμελέτη περιβάλλοντοςen_US
dc.subjectenvironmental researchen_US
dc.titleΌψεις της βιωσιμότητας του ιστορικού τοπίου στο αστικό περιβάλλον της Καστοριάς μέσα από τα ιχνογραφήματα παιδιών δημοτικούen_US
dc.title.alternativeStudents' views about sustainability aspects of Kastoria's historical urban landscape as seen through their drawingsen_US
dc.typeMSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record