Show simple item record

dc.contributor.advisorΠαπαδοπούλου, Πηνελόπη
dc.contributor.authorΤαμπάκη, Μάρθα
dc.date.accessioned2018-07-04T15:33:28Z
dc.date.available2018-07-04T15:33:28Z
dc.date.issued2018-03
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/960
dc.description.abstractΣτην παρούσα εργασία διερευνήθηκαν: α) Η η ύπαρξη και η καταγραφή της έννοιας της αγροβιοποικιλότητας καθώς και θεμάτων που σχετίζονται με τη σημασία της στα σχολικά εγχειρίδια β) Οι αντιλήψεις των μαθητών/τριών των ΕΠΑ.Λ σχετικά με την έννοια και την σημασία της αγροβιοποικιλότητας. γ) Οι αντιλήψεις των εκπαιδευτικών γεωπονικών ειδικοτήτων, που διδάσκουν σε ΕΠΑ.Λ, σχετικά με την έννοια και την σημασία της αγροβιοποικιλότητας. Η διερεύνηση σε σχέση με τα σχολικά εγχειρίδια έγινε με την αναζήτηση, τον εντοπισμό και στο τέλος την παρουσίαση όλων των σημείων, στα οποία γίνεται άμεση ή έμμεση αναφορά των εννοιών βιοποικιλότητα και αγροβιοποικιλότητα και της σημασίας τους, στα σχολικά εγχειρίδια που διδάσκονται στις δύο βαθμίδες εκπαίδευσης Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια. Η διερεύνηση σε σχέση με τις αντιλήψεις των μαθητών/τριών έγινε σε 89 μαθητές/τριες Β΄ και Γ΄ Λυκείου γεωπονικού τομέα σε τρία ΕΠΑ.Λ της Β. Ελλάδας. Για την συλλογή των δεδομένων χρησιμοποιήθηκε ερωτηματολόγιο 21 ερωτήσεων. Η διερεύνηση σε σχέση με τις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών έγινε σε 8 εκπαιδευτικούς γεωπονικών ειδικοτήτων που διδάσκουν σε ΕΠΑ.Λ. Για την συλλογή των δεδομένων πραγματοποιήθηκε ημιδομημένη συνέντευξη κατά την οποία χρησιμοποιήθηκε οδηγός 14 ερωτήσεων. Τα ευρήματα της μελέτης δείχνουν ότι: α) Η αναφορά που γίνεται στα σχολικά εγχειρίδια σχετικά με την έννοια και την σημασία της αγροβιοποικιλότητας είναι σχεδόν ανύπαρκτη. Στο Δημοτικό δεν υπάρχει αναφορά στην έννοια της αγροβιοποικιλότητας. Επιπλέον και στα σχολικά εγχειρίδια του γυμνασίου, δεν γίνεται καμία αναφορά στην έννοια της αγροβιοποικιλότητας. Ενώ στο Λύκειο γίνονται έμμεσες αναφορές στην έννοια της αγροβιοποικιλότητας. β) Το ποσοστό των μαθητών/τριών που αντιλαμβάνονται την έννοια και την σημασία της αγροβιοποικιλότητας είναι πολύ μικρό. Έτσι, οι διαστάσεις της και η σημασία της λίγες φορές γίνεται αντιληπτή από αυτούς. Επίσης, θεωρούν ότι στο σχολείο γίνεται αναφορά και διδασκαλία σχετικά με την αγροβιοποικιλότητα, αλλά παρόλα αυτά το ενδιαφέρον τους γι’ αυτήν είναι μέτριο. γ) Το ποσοστό των εκπαιδευτικών που αντιλαμβάνονται την έννοια και την σημασία της αγροβιοποικιλότητας είναι μικρό. Δεν γνωρίζουν το ακριβές περιεχόμενο ούτε και την ακριβή σημασία του όρου της αγροβιοποικιλότητας, αλλά οι διαστάσεις της και η σημασία της γίνονται εν μέρει αντιληπτές από αυτούς. Θεωρούν ότι τα σχολικά εγχειρίδια και τα αναλυτικά προγράμματα σπουδών δεν κάνουν αναφορά στην αγροβιοποικιλότητα, αλλά παρόλα αυτά, οι ίδιοι εντάσσουν στη διδασκαλία τους αναφορές και στα εργαστηριακά τους μαθήματα γεωργικές πρακτικές σχετικές με την αγροβιοποικιλότητας. Τέλος, προτείνεται η αναγκαιότητα εμπλουτισμού των αναλυτικών προγραμμάτων και του διδακτικού υλικού των μαθημάτων, στην Πρωτοβάθμια και στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, με την έννοια και την σημασία της αγροβιοποικιλότητας. In the present study we investigated: a) The existence and the recording of the concept of agrobiodiversity as well as issues related to its importance in the school textbooks b) The perceptions of the pupils of the EPA.L on the meaning and importance of the agrobiodiversity . c) The perceptions of the educational agronomic specialists, who teach at EPAL, on the meaning and importance of agrobiodiversity. The investigation in relation to the textbooks was done by searching, locating and finally presenting all the points that directly or indirectly refer to the concepts of biodiversity and agrobiodiversity and their importance in the school textbooks taught at the two levels of education Primary and Secondary. The research in relation to pupils' perceptions was made in 89 pupils of the 2nd and 3rd grade of agronomic field in three EPALs in Northern Greece. A questionnaire of 21 questions was used to collect the data. The investigation in relation to the perceptions of the teachers was made in 8 educational agronomic specialties that teach at EPAL. A semi-structured interview was conducted to collect the data, using a 14-question guide. The findings of the study show that: a) The reference made to the textbooks on the meaning and importance of agrobiodiversity is almost non-existent. There is no reference to the concept of agrobiodiversity in the Primary school. In addition to the Secondary school textbooks, there is no reference to the concept of agrobiodiversity. While in High school there are indirect references to the concept of agrobiodiversity. b) The percentage of pupils who perceive the meaning and importance of agrobiodiversity is very small. Thus its dimensions and its importance are often perceived by them. They also think that school is referring to and teaching about agrobiodiversity, but their interest in it is still mediocre. c) The percentage of teachers who understand the meaning and importance of agrobiodiversity is small. They are not aware of the precise content or the exact meaning of the term of the agrobiodiversity, but its dimensions and its significance are partly perceived by them. They consider that school textbooks and curricula do not make reference to agrobiodiversity, but they themselves include in their teaching reports and in their laboratory courses agricultural practices related to agrobiodiversity. Finally, it is proposed to enrich the curricula and the curriculum of the courses in Primary and Secondary Education with the meaning and importance of agrobiodiversity.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.subjectαγροβιοποικιλότηταen_US
dc.subjectμαθητές / μαθήτριες ΕΠΑ.Λ.en_US
dc.subjectεκπαιδευτικοί ΕΠΑ.Λ.en_US
dc.subjectσχολικά εγχειρίδιαen_US
dc.subjectβιοποικιλότηταen_US
dc.subjectagrobiodiversityen_US
dc.subjectEPAL pupilsen_US
dc.subjectEPAL teachersen_US
dc.subjectschool textbooksen_US
dc.subjectbiodiversityen_US
dc.titleΗ αγροβιοποικιλότητα στην ελληνική επαγγελματική εκπαίδευση: αντιλήψεις μαθητών κι εκπαιδευτικών και ανάλυση σχολικών εγχειριδίωνen_US
dc.typeMSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record