dc.description.abstract | Σκοπός της παρούσας εμπειρικής μελέτης ήταν να καταγράψει τις ικανότητες μαθητών της Ε΄ και ΣΤ΄ Τάξης Δημοτικών Σχολείων, οι οποίοι συμμετείχαν σε Μαθηματικό Διαγωνισμό, όσον αφορά την αντιμετώπιση προβλημάτων με ρητούς αριθμούς. Παράλληλα μελετήθηκε το κατά πόσο υπάρχει διαφορά ανάμεσα στους μαθητές της Ε΄ και ΣΤ΄ τάξης, όσον αφορά στις στρατηγικές επίλυσης και στα λάθη που κάνουν κατά την επίλυση προβλημάτων με κλάσματα. Οι μαθητές που έλαβαν μέρος στον διαγωνισμό δεν έλαβαν κάποιου είδους εκπαίδευση ώστε να εκφράσουν προφορικά ή γραπτά τον τρόπο σκέψης τους κατά την εκτέλεση των καθορισμένων εργασιών. Επομένως, εξετάστηκε αν αυτοί οι μαθητές είναι σε θέση να εκτελούν πράξεις με ρητούς αριθμούς, ποιες στρατηγικές χρησιμοποιούν και ποια λάθη κάνουν. Εξετάστηκε επίσης αν μπορούν να δικαιολογήσουν τις απαντήσεις τους σε προβλήματα με ρητούς αριθμούς και επιπλέον εξετάστηκε η ικανότητα αυτή με την ικανότητα επίλυσης προβλημάτων καθώς επίσης και με τη δυνατότητα ανάπτυξης μεταγνωστικών δεξιοτήτων.
Aim of this empirical study was to capture the competencies of 5thand 6th grade of primary school students who participated in a Mathematical Contest with regard to problem-solving with rational numbers. At the same time, it was studied the extent to which there is a difference between the students of 5th and 6th grade, regarding the resolution strategies and the errors they make when solving problems with fractions. The students who took part in the competition did not receive any training in order to express their way of thinking orally in the execution of the assigned tasks. Therefore, it was examined whether these students are able to work with rational numbers, which strategies they use and what mistakes and errors they make. It has also been examined whether they can justify their answers to problems with numbers and in addition have examined this ability with the ability to solve problems as well as with the ability to develop metacognitive skills. | en_US |