dc.description.abstract | Η παρούσα έρευνα αφορά τη διερεύνηση των απόψεων των μαθητών Δημοτικού για την εφαρμογή εναλλακτικών διδακτικών προσεγγίσεων στο μάθημα της Ιστορίας και πιο συγκεκριμένα στην ενότητα του Μεγάλου Αλεξάνδρου. Για το λόγο αυτό σχεδίασα και υλοποίησα μια σειρά διδακτικών παρεμβάσεων στη θεματική ενότητα του Μεγάλου Αλεξάνδρου. Οι παρεμβάσεις αυτές έγιναν στο Δημοτικό Σχολείο Γαρεφίου, του νομού Πέλλας. Η τάξη ήταν η Δ΄ Δημοτικού και το δείγμα αποτελούνταν από 12 μαθητές. Οι διδασκαλίες σχεδιάστηκαν για τέσσερις διδακτικές ώρες με θέμα την οικογένεια, τη ζωή, την εκπαίδευση, τις μάχες, καθώς και τον θάνατο του Μεγάλου Αλεξάνδρου. Σε κάθε διδακτική ώρα αξιοποιήθηκε και μία διαφορετική μέθοδος. Η πρώτη ήταν η παραδοσιακή, ενώ οι υπόλοιπες, που χρησιμοποίησα ξεχωριστά και αποτελούν εναλλακτικές μεθόδους, ήταν το Historical Educomic, το CineScience και το παιχνίδι ρόλων. Η παραδοσιακή χρησιμοποιήθηκε για να συγκριθεί με τις υπόλοιπες. Η αποτελεσματικότητα της παρέμβασης αυτής εκτιμήθηκε από τη συλλογή ποιοτικών και ποσοτικών δεδομένων σε μια διαμορφωτική και αθροιστική βάση μέσω της συλλογής test προελέγχου και μετελέγχου και από τη συνέντευξη που ζητήθηκε από τους μαθητές να δώσουν στην εκπαιδευτικό μετά το πέρας των διδακτικών παρεμβάσεων. Τα δεδομένα της μελέτης έδειξαν πως οι μαθητές προτιμούν τις εναλλακτικές μορφές διδασκαλίας, καθώς μέσω αυτών επιτυγχάνεται η ανάπτυξη της ιστορικής σκέψης και κατανόησης των μαθημάτων με διασκεδαστικό και ευχάριστο τρόπο.
Aim of this research is to examine the Primary students’ points of view about the implementation of alternative teaching approaches in the history lesson, more specifically in the thematic section concerning Alexander the Great. For that purpose, I designed and implemented a series of teaching interventions on the theme of Alexander the Great, that took place at the Primary School of Garefi, Pella region. The class was the 4th grade and the sample consisted of 12 students. The interventions lasted four teaching hours presenting the family, life, education, battles and the death of Alexander the Great. Every teaching unit was presented with a different teaching method. The first one was the “traditional” method, while the rest were alternative methods, including Historical Educomic, CineScience and Role Playing. The «traditional» method was included as means of comparison with the rest ones. The effectiveness of the intervention was appreciated by the collection of qualitative and quantitative data on a formative and cumulative basis through the collection of pre-test, post-test and by the interview that students were asked to give to the teacher after passing the lessons. The study data support that students prefer alternative forms of teaching as they develop historical thinking and understanding in an amusing way. | en_US |