dc.description.abstract | Είναι γεγονός ότι ο χαρακτήρας των πρώιμων εκπαιδευτικών διαδικασίων βασίστηκε σε μορφές και μεθόδους διδασκαλίας που εστίαζαν αποκλειστικά στο περιεχόμενο συγκεκριμένων γνωστικών πεδίων, όντας κατά βάση αποστασιοποιημένος από το συγκείμενο εντός του οποίου το εν λόγω περιεχόμενο νοηματοδοτούνταν. Οι σύγχρονες παιδαγωγικές προσεγγίσεις αναγνωρίζουν την αναγκαιότητα συμπερίληψης αυθεντικών διαδικασιών στο πλαίσιο των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων, μετατοπίζοντας το κέντρο βάρους της διδασκαλίας στον συγχρωτισμό του γνωστικού περιεχομένου και του συγκειμένου στο οποίο αυτό αντιστοιχεί.
Στο πλαίσιο της παρούσας πτυχιακής εργασίας επιδιώκεται η προσέγγιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας υπό το πρίσμα της συνύπαρξης και δυναμικής αλληλεπίδρασης του περιεχομένου της και του συγκειμένου με το οποίο συνδέεται, με γνώμονα τη δημιουργία αυθεντικών δραστηριοτήτων στην τάξη. Μέσο προώθησης της εν λόγω προσέγγισης αποτελεί η αξιοποίηση της ζωντανής αναμετάδοσης στη σχολική τάξη, με χρήση ενός κατάλληλα εξοπλισμένου μη επανδρωμένου ιπτάμενου οχήματος (drone), με δυνατότητα βιντεοσκόπησης και αναμετάδοσης σε πραγματικό χρόνο. Πλαίσιο υλοποίησης των αυθεντικών δραστηριοτήτων αποτελεί το θεματικό πεδίο των μαθηματικών, ως μέρος του Αναλυτικού Προγράμματος Σπουδών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
Προκειμένου να αξιολογηθεί η συνεισφορά της ζωντανής αναμετάδοσης μέσω μη επανδρωμένων ιπτάμενων οχημάτων (drone) στη δημιουργία συνθηκών αυθεντικής μάθησης στα μαθηματικά, καθώς και το επίπεδο αυθεντικότητας που αυτή συνεπάγεται, σε σχέση με εναλλακτικές εκπαιδευτικές προσεγγίσεις, σχεδιάζονται 3 διακριτές διδακτικές παρεμβάσεις στο πλαίσιο της διδασκαλίας των μαθηματικών. Πιο συγκεκριμένα:
1η διδακτική παρέμβαση: Διδασκαλία μαθηματικών, βασισμένη στη ζωντανή αναμετάδοση από μη επανδρωμένο ιπτάμενο όχημα (drone) 2η διδακτική παρέμβαση: Διδασκαλία μαθηματικών, βασισμένη στην ασύγχρονη προβολή βίντεο μέσω διαδικτύου 3η διδακτική παρέμβαση: Διδασκαλία μαθηματικών, βασισμένη στη χρήση έντυπου εποπτικού υλικού (αξιοποίηση χαρτών)
Τα αποτελέσματα των ανωτέρω διακριτών διδακτικών παρεμβάσεων αξιολογούνται συνθετικά, προκειμένου να προσεγγιστεί ο βαθμός αυθεντικότητας που τις χαρακτηρίζει και να εκτιμηθεί, συνακόλουθα, η ανηγμένη ωφέλεια κάθε μιας από αυτές ως προς τις απαιτούμενες ενέργειες σχεδιασμού και υλοποίησής τους, με γνώμονα την εξαγωγή χρήσιμων συμπερασμάτων σε επίπεδο διδακτικής μεθοδολογίας.
It is widely accepted that the character of early education processes was based on teaching forms and methods that focused exclusively on the content of specific fields of knowledge, being substantially detached from the context in which the fore mentioned content was understood. Modern pedagogical approaches recognize the need to include authentic processes in the context of educational activities, shifting the focal point of teaching into the contextualization of cognitive content.
The present thesis aims at bringing together the educational process in the light of the coexistence and dynamic interaction of its content and its context, in order to create authentic activities in the classroom. A means of promoting this approach is to make use of the live broadcast in the classroom, using a properly equipped unmanned flying vehicle (drone), capable of video recording and realizing real-time transmission. The framework for the implementation of authentic activities is the thematic field of mathematics as part of the curriculum of primary education.
In order to evaluate the contribution of live broadcast through unmanned flying vehicle (drone) to the creation of authentic learning conditions in mathematics, as well as to specify the level of authenticity that this process entails, in relation to alternative educational approaches, three distinct didactic interventions are implemented in the framework of teaching mathematics. More specifically:
1st Didactic Intervention: Teaching mathematics, based on live broadcast via an unmanned flying vehicle (drone) 2nd Didactic Intervention: Teaching mathematics, based on asynchronous video viewing via internet 3rd teaching intervention: Teaching mathematics, based on the use of printed material (map exploitation)
The results of the above distinct didactic interventions are evaluated synthetically in order to approximate the degree of authenticity that characterizes them, as well as to estimate, consequently, the normalized benefit of each one of them with regard to the required design and implementation actions, with a view to drawing useful conclusions at the level of didactic methodology. | en_US |