Browsing by Subject "language teaching"
Now showing items 1-10 of 10
-
Διδακτική της ελληνικής γλώσσας με παραδοσιακά τραγούδια
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2023-04)Η παρούσα πτυχιακή εργασία έχει στόχο τη συλλογή παραδοσιακών τραγουδιών, ώστε να μπορούν να αξιοποιηθούν στην τάξη. Συγκεκριμένα, σκοπός της είναι η μελέτη της παρουσίας και της χρήσης της μουσικής και του τραγουδιού ... -
Η δημιουργικότητα στη γλωσσική διδασκαλία: Από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2021-06)ΠΕΡΙΛΗΨΗ Η παρούσα μελέτη αποτελεί μια ερευνητική βιβλιογραφική ανασκόπηση για την συμπερίληψη της δημιουργικότητας στα αναλυτικά προγράμματα του νηπιαγωγείου και του δημοτικού στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα. Μέσω ... -
Η διδακτική αξιοποίηση της γλωσσικής ποικιλίας στο Δηµοτικό Σχολείο: Μελέτη Περίπτωσης για την Γ΄τάξη του Δηµοτικού Σχολείου
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019-06)Στόχος της παρούσας εργασίας είναι η κατάκτηση της γνώσης για τη δυναµική της γλώσσας µέσω της συνειδητοποίησης από πλευράς των µαθητών τόσο της πολυµορφίας της όσο της αξίας και του πλούτου της. Μέσω των δραστηριοτήτων ... -
Η μουσική και το τραγούδι στη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018-06)Ο σκοπός της παρούσας διπλωματικής είναι η μελέτη της παρουσίας και της χρήσης της μουσικής και του τραγουδιού στη διδασκαλία της Ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας. Μέσα στα ακόλουθα κεφάλαια γίνεται λόγος για την αξία ... -
Η χρήση πολυτροπικών κειμένων στη γλωσσική διδασκαλία: το παράδειγμα των δραστηριοτήτων στο νηπιαγωγείο
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2022)Η γλώσσα συντροφεύει τους ανθρώπους σε όλα τα στάδια της ζωής τους από τη γέννηση μέχρι τον θάνατο. Αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι, των καταστάσεων, των γεγονότων, των δοκιμασιών που οι άνθρωποι θα συναντήσουν κατά τη διάρκεια ... -
Κριτική και συγκριτική θεώρηση του νέου Προγράμματος Σπουδών (2021) της Νεοελληνικής Γλώσσας για το Γυμνάσιο με το ισχύον Πρόγραμμα (2003)
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2023-02)Στην παρούσα εργασία παρουσιάζεται το περιεχόμενο των Προγραμμάτων Σπουδών της Νεοελληνικής Γλώσσας του 2003 και του 2021 για την Δευτεροβάθμια εκπαίδευση και συγκεκριμένα για το Γυμνάσιο. Η ανάπτυξη της ... -
Οι αντιλήψεις των φιλολόγων ως προς τη χρησιμότητα των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.) στη διδασκαλία της Νέας Ελληνικής Γλώσσας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019-02)Η διάδοση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών (ΤΠΕ) σε όλους σχεδόν τους τομείς της σύγχρονης ζωής δημιουργεί νέες απαιτήσεις και οδηγεί στην ένταξή τους στην εκπαίδευση. Ταυτόχρονα, η ευρεία χρήση των ... -
Προγράμματα Σπουδών της Νεοελληνικής Γλώσσας της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης: Διαχρονική εξέλιξη-Σύγκριση Προγραμμάτων του Λυκείου
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2022-02)Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η παρουσίαση και ο σχολιασμός των τριών τελευταίων προγραμμάτων σπουδών για το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας για τις τάξεις του Λυκείου. Η επιλογή αυτών των προγραμμάτων έγινε, διότι ... -
Συγκλίσεις και αποκλίσεις του Αναλυτικού Προγράμματος Σπουδών του 2011 και των σχολικών εγχειριδίων Γλώσσα της Β΄ Δημοτικού στο πλαίσιο του κριτικού γραμματισμού
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2022-03)Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η διερεύνηση των συγκλίσεων και των αποκλίσεων μεταξύ των ισχυόντων εγχειριδίων Γλώσσα για τη Β΄ Δημοτικού και του Προγράμματος Σπουδών του Νέου Σχολείου (2011) για τη γλωσσική διδασκαλία. ... -
Τα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών της Γλωσσικής Διδασκαλίας στο Νηπιαγωγείο από το 1980 έως Σήμερα
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2022-03)Στην παρούσα εργασία παρουσιάζεται το περιεχόμενο των αναλυτικών προγραμμάτων προσχολικής εκπαίδευσης από το 1980 μέχρι σήμερα. Ειδικότερα επιχειρείται, η παρουσίαση της γλωσσικής διδασκαλίας εξελικτικά με την παρουσίαση ...