Διδακτική της ελληνικής γλώσσας με παραδοσιακά τραγούδια
View/ Open
Date
2023-04Author
Τσιμοπούλου, Παρασκευή
Tsimopoulou, Paraskevi
Metadata
Show full item recordAbstract
Η παρούσα πτυχιακή εργασία έχει στόχο τη συλλογή παραδοσιακών τραγουδιών,
ώστε να μπορούν να αξιοποιηθούν στην τάξη. Συγκεκριμένα, σκοπός της είναι η
μελέτη της παρουσίας και της χρήσης της μουσικής και του τραγουδιού στη
διδασκαλία της Ελληνικής γλώσσας. Γίνεται λόγος για την αξία της μουσικής και του
τραγουδιού στο μάθημα της Ελληνικής γλώσσας. Ακόμα, αναφέρονται οι σκοποί και
οι στόχοι της διδασκαλίας της γλώσσας μέσω του τραγουδιού και προτείνονται
τρόποι αξιοποίησής του. Στη συνέχεια, ακολουθεί η συλλογή παραδοσιακών
τραγουδιών, ελληνικών και ξένων, για την εκμετάλλευσή τους στη σχολική τάξη.
Μέσω των παραδοσιακών τραγουδιών προκαλείται το ενδιαφέρον των μαθητών και
παρέχονται τα βέλτιστα αποτελέσματα, ευχάριστα και δημιουργικά. Ως ένας από
τους πιο ευχάριστους τρόπους μάθησης με θετικά αποτελέσματα είναι το τραγούδι
και κατ’ επέκταση η μουσική, η οποία προσφέρεται για πλήθος γλωσσικών,
διαθεματικών και διαπολιτισμικής φύσεως δραστηριοτήτων. Έπειτα, υπάρχει
έρευνα θεωρητικών απόψεων και προτάσεων νεότερων μουσικοπαιδαγωγών και
εξετάζεται η συμβολή του τραγουδιού στην κατάκτηση μητρικής γλώσσας και την
εκμάθηση ξένων γλωσσών. Επιπλέον, διατίθενται δύο συνεντεύξεις, μία από έναν
μουσικό και μία από μία δασκάλα, που αναφέρονται στο τραγούδι ως μέρος της
εκπαιδευτικής διαδικασίας . Τέλος, τα συμπεράσματα τα οποία προκύπτουν
εγείρουν νέα ερωτήματα που θα μπορούσαν να αποτελέσουν πρόσφορο έδαφος
για μελλοντικούς ερευνητές.
__________________________________________________________________
This thesis aims to collect traditional songs so that they can be used in the
classroom. Specifically, its purpose is to study the presence and use of music and
song in the teaching of the Greek language. The value of music and singing in the
Greek language course is discussed. Furthermore, the aims and objectives of
language teaching through song are mentioned and ways of utilizing it are
suggested. Then follows the collection of traditional songs, Greek and foreign, for
their exploitation in the school classroom. Through traditional songs, students'
interest is aroused and the best results are provided, enjoyable and creative. As one
of the most pleasant ways of learning with positive results is singing and by
extension music, which lends itself to a multitude of linguistic, cross-curricular and
cross-cultural activities. Then there is a survey of theoretical opinions and proposals
of younger music educators and the contribution of singing to mother tongue
acquisition and foreign language learning is examined. In addition, two interviews,
one of a musician and one of a teacher, are available that refer to singing as part of
5
the educational process. Finally, the conclusions drawn raise new questions that
could be fertile ground for future researchers.