Η δημιουργικότητα στη γλωσσική διδασκαλία: Από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό
View/ Open
Date
2021-06Author
Τσεσμετζής, Κωνσταντίνος
Tsesmetzis, Konstantinos
Metadata
Show full item recordAbstract
ΠΕΡΙΛΗΨΗ
Η παρούσα μελέτη αποτελεί μια ερευνητική βιβλιογραφική ανασκόπηση για την συμπερίληψη της
δημιουργικότητας στα αναλυτικά προγράμματα του νηπιαγωγείου και του δημοτικού στο ελληνικό
εκπαιδευτικό σύστημα. Μέσω της ανασκόπησης εντοπίζεται η σπουδαιότητα της δημιουργικότητας
στο νηπιαγωγείο και τις πρώτες τάξεις του δημοτικού και συγκεκριμένα στη γνωστική περιοχή της
γλώσσας. Η δημιουργικότητα συναντάται όλο και πιο εντατικά σε προγράμματα σπουδών είτε ως
ξεχωριστό μάθημα είτε ως μέρος των γνωστικών περιοχών. Στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα
και συγκεκριμένα στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση η δημιουργικότητα εντοπίζεται κυρίως
ενσωματωμένη σε διαδικασίες μάθησης και δραστηριοτήτων.
Σημαντικό μέρος αποτελεί η σύγκριση της δημιουργικότητας στο νηπιαγωγείο και το δημοτικό και
συγκεκριμένα η διαδικασία της γλωσσικής διδασκαλίας και οι διαφορές της μεταξύ των
εκπαιδευτικών βαθμίδων. Δηλαδή τονίζονται οι αλλαγές στον τρόπο διδασκαλίας του μαθήματος
της γλώσσας από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό και συμπεραίνεται η εναλλαγή από ένα δημιουργικό
σε έναν πιο τυποποιημένο τρόπο μάθησης.
Επιπλέον προτείνονται πρακτικές εφαρμογές που μπορούν να αξιοποιηθούν από νηπιαγωγούς και
δασκάλους ως τρόποι διδασκαλίας με επίκεντρο την δημιουργικότητα.ABSTRACT
The current study is about a researched bibliographic review about creativity inclusion in school
curricula for preschool and primary school in the greek educational system. In this review
highlighted the importance of creativity in language teaching at kindergarten and at the first classes
of primary school. Creativity is more and more encountered in education curricula as a separate
subject or as a part of other subjects. In the greek educational system, specifically on the first grade
education, creativity is integrated into learning activities. An important part of the research is the
comparison of creativity in the kindergarten and in the primary school, specifically on the language
teaching curriculum and the differences on these two grades of education. It gives emphasis on the
changes of the way of teaching the language in kindergarten and in primary school and it concludes
that there are differences from a creative way of teaching in kindergarten to a more standardised
way in primary school.
Also at the end of the study are some practical activities that can be used from teachers as a
teaching way based on creativity.