Τα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών της Γλωσσικής Διδασκαλίας στο Νηπιαγωγείο από το 1980 έως Σήμερα
View/ Open
Date
2022-03Author
Καλτσογιάννη, Ιωάννα
Kaltsogianni, Ioanna
Metadata
Show full item recordAbstract
Στην παρούσα εργασία παρουσιάζεται το περιεχόμενο των αναλυτικών προγραμμάτων προσχολικής εκπαίδευσης από το 1980 μέχρι σήμερα. Ειδικότερα επιχειρείται, η παρουσίαση της γλωσσικής διδασκαλίας εξελικτικά με την παρουσίαση των σκοπών και των επιδιώξεων, της μεθοδολογίας, του ρόλου του εκπαιδευτικού, της αξιολόγησης και του υποστηρικτικού υλικού. Στη μελέτη επιλέχθηκε η ερμηνευτική μέθοδος και υλικό της αποτέλεσαν τα Διατάγματα και τα αναλυτικά προγράμματα από το 1980 μέχρι το 2014. Ταυτόχρονα αξιοποιήθηκαν οι υποστηρικτικοί οδηγοί στις περιπτώσεις όπου αυτοί εκδόθηκαν. Η ανάλυση των δεδομένων, ανέδειξε ότι σημαντικές διαφορές μεταξύ των προγραμμάτων στα παιδαγωγικά ρεύματα, στους σκοπούς και στον ρόλο του εκπαιδευτικού. Συμπερασματικά, το κάθε πρόγραμμα ανάλογα με το εκάστοτε χρονικό, ιστορικό, κοινωνικό και πολιτικό πλαίσιο, καθώς και τις εξελίξεις στην γλωσσοδιδακτικής επιστήμης, προσδιορίζει διαφορετικά το γνωστικό αντικείμενο της γλώσσας.________________________________________________________________In this paper, we aim to analyze and interpret the content of the curricula at the level of preschool education from 1980 until today. Specifically, the analysis focuses on the way in which language teaching is approached evolutionarily in the various programs through the description of the aims and objectives, the methodological suggestions, the role of the teacher, the evaluation, and the supporting material, always in terms of the language teaching. To conduct this research, we selected the interpretive method, and the research sources were the Decrees and the curricula from 1980 to 2014, while the supporting guides were additionally utilized in the cases where they were published. The analysis of the data highlighted the evolutionary character of the programs over time, mainly in terms of the way in which language teaching is added, while between the identification programs there are significant differences in the pedagogical currents, the aims, and the role of the teacher. Each program, therefore, according to its time and the historical, social, and political context, but also the reports in the language teaching science, defines the cognitive object of the language differently.
Key words: Curriculum, Preschool Education,