Show simple item record

dc.contributor.advisorΧριστοδούλου, Αναστασία
dc.contributor.authorΚαρανικόλας, Βασίλειος
dc.date.accessioned2018-07-16T13:47:03Z
dc.date.available2018-07-16T13:47:03Z
dc.date.issued2018-06
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/1004
dc.description.abstractΗ Διπλωματική Εργασία «Σημειωτική ανάλυση της Διεθνούς Σύμβασης για τα Δικαιώματα του Παιδιού και προτάσεις για την εφαρμογή της» πραγματεύεται το καθολικό ζήτημα των δικαιωμάτων του παιδιού, όπως αυτό κωδικοποιείται στο κατ’ εξοχήν θεσμικό όργανο προστασίας τους, τη Διεθνή Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού. Ειδικότερα, η Διεθνής Σύμβαση αναλύεται σημειωτικά με σκοπό τον εντοπισμό και εν συνεχεία τη διερεύνηση των βαθύτερων νοημάτων με τα οποία είναι επενδυμένη. Απώτερος σκοπός της ως άνω διεργασίας είναι η πρόταση/ συζήτηση περί ενός «Μοντέλου Διερεύνησης των Δικαιωμάτων του Παιδιού», το οποίο περιλαμβάνει το ιδεολογικό υπόβαθρο της Σύμβασης, μετακωδικοποιημένο σε θεματικές ενότητες, σύμφωνα με τις υποδείξεις της ανάλυσης. Η χρηστικότητα του εν λόγω δυνάμει εργαλείου αφορά στην εφαρμογή της Σύμβασης και ειδικότερα έγκειται στην κατάδειξη της συμβατότητας ενός κειμένου (λεκτικού ή εικονικού) με τις διατάξεις της. Από την ανάλυση με το σημασιολογικό εργαλείο του Algirdras Julien Greimas, όπως εφαρμόστηκε από την Αναστασία Χριστοδούλου (2003, 2007, 2012), προκύπτει η απόδοση πρωτεύοντος ρόλου στην πολιτεία και το περιβάλλον κηδεμονίας του παιδιού για τη δόμηση των νοημάτων αναφορικά με τα προτεινόμενα δικαιώματα, ενώ αναδεικνύεται ως δομή βάθους η αντίθεση μεταξύ της αυτοτέλειας της παιδικής ηλικίας και της υποτέλειάς της στον κόσμο των ενηλίκων. Το προτεινόμενο μοντέλο ενσωματώνει αμφότερες τις ανωτέρω συνιστώσες σε ένα, ωστόσο, αναμορφωμένο σημασιολογικό πλαίσιο που αφενός αποδίδει αξιόπιστα το βαθύτερο -συνδηλωτικό- περιεχόμενο της Σύμβασης, αφετέρου επιτυγχάνει τη συμπερίληψη της σύγχρονης κοινωνιολογικής θεώρησης του παιδιού ως δρώντος κοινωνικά υποκειμένου. Έτσι, η παρούσα μελέτη επιχειρεί να συνεισφέρει κατά το δυνατόν στην προσπάθεια διαμόρφωσης μιας οικουμενικής κουλτούρας για τα δικαιώματα του παιδιού, μιας συλλογικής συνείδησης για τη (νέα) παιδική ηλικία, όπως αυτή προσδιορίζεται από την κοινωνιολογία της παιδικής ηλικίας. The Master Thesis “Semiotic analysis of the International Convention on the Rights of the Child and suggestions on implementation” deals with the global issue of the rights of the child, as it is codified in the primary institution for their protection, the International Convention on the Rights of the Child. In particular, the International Convention is analyzed semiotically in order for its profound concepts to be identified and thereafter examined. The ultimate goal of the above method is the introduction of a “Model on the Investigation of the Rights of the Child”, which includes the ideological background of the Convention, transcoded into thematic sections, according to the indications of the analysis. The usefulness of this tool relies on demonstrating the compatibility of a text (verbal or virtual) with the provisions of the Convention. From the analysis, with the help of the semantic tool of Algirdas Julien Greimas, as applied by Anastasia Christodoulou (2003, 2007, 2012), arises the attribution of the primary role of the state and the child’s custody environment in the creation of meanings regarding the suggested rights, while the contrast between the childhood autonomy and its subjugation to the adult world is demonstrated. The recommended model incorporates both the above components in a reformed semantic framework. This, on the one hand, reflects the most profound -connotative- content of the Convention and on the other hand includes the modern sociological perspective of the child as a social actor. Thus, the present Study attempts to contribute, as much as possible, to the formation of a universal culture for the rights of the child and a collective consciousness of the (new) childhood as defined by the sociology of childhood.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγώνen_US
dc.subjectδικαιώματαen_US
dc.subjectσημειωτικήen_US
dc.subjectπαιδική ηλικίαen_US
dc.subjectδιεθνής σύμβαση για τα δικαιώματα του παιδιούen_US
dc.subjectrightsen_US
dc.subjectsemioticsen_US
dc.subjectchildhooden_US
dc.subjectinternational convention on the rights of the childen_US
dc.titleΣημειωτική ανάλυση της Διεθνούς Σύμβασης για τα Δικαιώματα του Παιδιού και προτάσεις για την εφαρμογή της.en_US
dc.typeMSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record