Show simple item record

dc.contributor.advisorΚωτσαλίδου, Δόξα
dc.contributor.authorΜαυρομμάτη, Στυλιανή
dc.date.accessioned2018-07-18T13:32:41Z
dc.date.available2018-07-18T13:32:41Z
dc.date.issued2018-05
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/1024
dc.description.abstractΣτην παρούσα πτυχιακή εργασία παρατίθενται κάποιες από τις φιλοσοφικές απόψεις που ανέπτυξε ο Πλάτωνας για την παιδεία. Η παιδεία για το Μέγα φιλόσοφο, αποτελούσε τον ακρογωνιαίο λίθο για τη δημιουργία μίας κοινωνίας, όπου οι πολίτες της θα διέπονται από τις αξίες της σωφροσύνης, της ευσέβειας, της σοφίας και της ανδρείας και όλοι θα λειτουργούν με γνώμονα τη δικαιοσύνη. Όλα αυτά μπορούσαν να πραγματοποιηθούν μόνο μέσα από την κατάλληλη και σωστή αγωγή των πολιτών και γι’ αυτό το λόγο, μέσα από τη μελέτη των έργων του, διαπιστώνεται πως για τον Πλάτωνα η αγωγή πρέπει να ξεκινάει ήδη από την εμβρυακή ηλικία. Επίσης, στην παρούσα μελέτη γίνεται κατανοητό πως ο Πλάτωνας πίστευε ότι μόνο ο φιλόσοφος μπορεί να δημιουργήσει ένα εκπαιδευτικό σύστημα που θα είναι ικανό να εμφυσήσει στις ψυχές των ανθρώπων όλες αυτές τις αξίες και τις αρχές που είναι απαραίτητες για μία δίκαιη κοινωνία και γι’ αυτό το λόγο τον καθιστά και ως τον πλέον κατάλληλο για να αναλάβει το σκήπτρα της διακυβέρνησης της πολιτείας. Στο πρώτο κεφάλαιο πραγματοποιείται μία αναδρομή για τη ζωή του Πλάτωνα, ενώ στο δεύτερο μία αναφορά στα έργα που δημιούργησε κατά τη διάρκεια τις ζωή του. Το τρίτο και μεγαλύτερο κεφαλαίο αφιερώνεται στις ιδέες και στις απόψεις του φιλοσόφου για την παιδεία, όπως αυτή αναπτύχθηκε μέσα από τα δύο σπουδαία έργα του, την Πολιτεία και του Νόμους. This thesis presents some of the philosophical views developed by Plato on education. Education for the Great Philosopher was the cornerstone for the creation of a society where its citizens would be governed by the values of prudence, piety, wisdom and bravery, and all will operate in the direction of righteousness. All this could be accomplished only through the appropriate and proper education of the citizens, and for this reason, through the study of his works, it is ascertained that for Plato education must start already from the embryonic age. Also, in the present study it is understood that Plato believed that only the philosopher could create an educational system that would be able to infuse into the souls of people all these values and principles that are necessary for a just society and that is why it makes him the most appropriate to take over the scepter of government. In the first chapter there is retrospection on Plato's life, while in the second one a reference to the works he created during his life. The third and largest chapter is devoted to the philosopher's ideas and philosophical views of education, as these were explicated through his two great works, the State and the Laws.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγώνen_US
dc.subjectΠλάτωναςen_US
dc.subjectπαιδείαen_US
dc.subjectφιλοσοφίαen_US
dc.subjectπολιτείαen_US
dc.subjectPlatoen_US
dc.subjecteducationen_US
dc.subjectphilosophyen_US
dc.subjectstateen_US
dc.titleΗ φιλοσοφία του Πλάτωνα για την παιδείαen_US
dc.typeBSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record