Show simple item record

dc.contributor.advisorΒαμβακίδου, Ιφιγένεια
dc.contributor.authorΓαλανοπούλου, Νίκη
dc.date.accessioned2018-07-18T13:45:13Z
dc.date.available2018-07-18T13:45:13Z
dc.date.issued2018-05
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/1025
dc.description.abstractΗ παρούσα μελέτη διεξήχθη στα πλαίσια της πτυχιακής εργασίας με θέμα «Σχέδια- κατασκευές φιγούρων στο Θέατρο Σκιών- Διδακτικές προσαρμογές στο νηπιαγωγείο» και εκπονήθηκε στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας, στο Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών. Περιλαμβάνει την αναφορά στοιχείων του θεάτρου, παρουσιάζεται ο ορισμός του και γίνεται αναφορά στα χαρακτηριστικά του και στους κλάδους που συμπεριλαμβάνει. Ο βασικός πυρήνας που μελετάται είναι ένας από τους κλάδους του θεάτρου, το Θέατρο Σκιών. Ειδικότερα, μελετάται η ιστορία του, ο επικαιρικός του χαρακτήρας και ο αντίκτυπος που έχει στα παιδιά. Κατόπιν καταγράφεται η εμφάνισή του ανά τον κόσμο και παρουσιάζονται οι κυριότερες φιγούρες με τα χαρακτηριστικά τους καθώς και τα μέρη από τα οποία αποτελείται. Το τελευταίο μέρος της μελέτης, αναφέρεται στο Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών (ΔΕΠΠΣ), όπου παρουσιάζονται οι βασικές αρχές του και η σύνδεσή του με το Νηπιαγωγείο και την Τέχνη. Η μελέτη των κεφαλαίων αναδεικνύει πόσο σημαντική είναι η επαφή και η γνωριμία των παιδιών με το Θέατρο Σκιών όσον αφορά κυρίως στη διάπλαση της προσωπικότητάς τους. Γι αυτό το λόγο, παρουσιάζεται μια διδακτική προσέγγιση που στόχο έχει τη γνωριμία των νηπίων με αυτού του είδους το θέατρο μέσα από την κατασκευή των φιγούρων και των σκηνικών του Καραγκιόζη. Ειδικότερα, καταγράφονται τα στάδια υλοποίησης των φιγούρων, τα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν αλλά και η μέθοδος διδασκαλίας βάσει της οποίας τα νήπια θα κατορθώσουν να κατασκευάσουν το δικό τους Θέατρο Σκιών. This study was conducted in the framework of the dissertation on the subject of "Designs-Constructions of Figures in Shadow Theater-Teaching Procedures in Kindergarten" and was produced at the University of Western Macedonia, at the Department of Early Childhood. It includes the reference of theater elements, its definition is presented, and its characteristics and branches are included. The core being studied is one of the branches of the theater, the Shadow Theater. In particular, its history, its current character and the impact that it has on children. Then its appearance is recorded throughout the world and the main characters with their features and the parts of which they are composed are presented. The last part of the study, referring to the Interdisciplinary Framework of Curriculums (DEPPS), presents its basic principles and its connection to Kindergarten and Art. The study of the chapters highlights the importance of contact and acquaintance with the Shadow Theater as regards the shaping of the personality of the children. For this reason, there is a teaching approach which aims at acquainting children with this kind of theater through the construction of the Karagiozis figures and scenery. In particular, the stages of construction of the figures, the materials used and the teaching method by which the children will manage to construct their own Shadow Theater are recorded.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγώνen_US
dc.subjectθέατροen_US
dc.subjectθέατρο σκιώνen_US
dc.subjectφιγούρεςen_US
dc.subjectδιδακτική προσέγγισηen_US
dc.subjecttheatreen_US
dc.subjectshadow theateren_US
dc.subjectfiguresen_US
dc.subjectteaching approachen_US
dc.titleΣχέδια - κατασκευές φιγούρων στο θέατρο σκιών. Διδακτικές προσαρμογές στο νηπιαγωγείοen_US
dc.typeBSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record