Τεχνολογίες περιορισμού ρύπων από Ι.Χ.: από την συμβατική στην εναλλακτική αυτοκίνηση
Abstract
Η ατμοσφαιρική ρύπανση αποτελώντας ένα σοβαρό, συνεχώς επιδεινούμενο πρόβλημα, με πολλές αρνητικές επιπτώσεις στο περιβάλλον και στον άνθρωπο, έχει άμεση σχέση αιτίας - αποτελέσματος με τα επιβατικά οχήματα και αποτελεί μια από τις σημαντικότερες ανθρωπογενείς πηγές ρύπανσης. Στη φαρέτρα του συνόλου των μέτρων που λαμβάνονται - σε επίπεδο χωρών, Ε.Ε. και παγκοσμίως - για την αντιμετώπιση της ρύπανσης, η τεχνολογική έρευνα που αφορά στη βελτιστοποίηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης και στην ανάπτυξη «πράσινων» τεχνολογιών, αποτελεί ισχυρότατο όπλο. Κανονισμοί, οδηγίες και υπουργικές αποφάσεις, συνδυαζόμενες με υλοποίηση τεχνολογικών επιτευγμάτων στο χώρο του αυτοκινήτου, δημιουργούν τις καλύτερες προϋποθέσεις κυκλοφορίας οχημάτων φιλικών στο περιβάλλον και τον άνθρωπο. Στα συμβατικά αυτοκίνητα, τα συστήματα αντιρρύπανσης επιτυγχάνουν βελτίωση των οχημάτων μέσω μείωσης εκπομπών ρύπων και αύξησης ενεργειακής απόδοσης. Τα συστήματα ελέγχου εκπομπής ρύπων, περιλαμβάνουν το σύστημα ελέγχου αναθυμιάσεων ρεζερβουάρ, το σύστημα ανακυκλοφορίας καυσαερίων EGR και το σύστημα θετικού εξαερισμού στροφαλοθαλάμου PVC και επιτυγχάνουν περιορισμό των εκπομπών ρύπων από τα οχήματα. Πολύ σημαντικό ρόλο στη μείωση καυσαερίων παίζουν και οι καταλύτες, ο οξειδωτικός και ο τριοδικός. Οι καινούργιες τεχνολογίες καταλυτών βρίσκουν εφαρμογή σε πεδίο που περιλαμβάνει τους δυναμικούς καταλυτικούς μετατροπείς σε κινητήρες ντίζελ, τους καταλύτες με συνεχή δακτύλιο για καταλυτικούς μετατροπείς τριών κατευθύνσεων, τους καταλύτες με υπόστρωμα κεραμικού καταλυτικού μετατροπέα της Corning και αυτούς με την πρωτοποριακή επίστρωση καταλυτικών μετατροπέων CDTi. Η χρήση ανανεώσιμων - εναλλακτικών πηγών ενέργειας, με καύσιμα φιλικά στο περιβάλλον και η τάση της βιομηχανίας να εισάγει νέες τεχνολογίες, σε συνδυασμό με τα νέα υλικά και τη σημαντική βελτίωση στην ποιότητα μπαταριών, έχουν ανοίξει ορίζοντες για την κυκλοφορία ακόμα περισσότερων αυτοκινήτων νέων τεχνολογιών. Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο, με μειωμένη κατανάλωση ενέργειας, υψηλότερο των συμβατικών συντελεστή ενεργειακής απόδοσης και μηδενικούς ρύπους εξάτμισης, αποτελεί προϊόν για πολιτικές προώθησης - ακόμα και μέσω οικονομικών κινήτρων για τους αγοραστές - παγκοσμίως. Τα υβριδικά με τους τρεις βασικούς τύπους υβριδικών συστημάτων και η ενδιάμεση εκδοχή, τα υβριδο-ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τα αυτοκίνητα υδρογόνου - με το πλεονέκτημα του ολιγόλεπτου ανεφοδιασμού, αλλά με απουσία μεγάλου δικτύου ανεφοδιασμού - , το αυτοκίνητο με πεπιεσμένο αέρα - χαρακτηριζόμενο ως αυτοκίνητο πόλης - και το ηλιακό - το απόλυτα φιλικό στο περιβάλλον - , δημιουργούν ένα μέλλον ευοίωνο στην αυτοκίνηση. Υγραέριο και φυσικό αέριο, αποτελούν επίσης καύσιμα που προσδίδουν στο αυτοκίνητο που κινούν, πολλά θετικά χαρακτηριστικά, κάτι που πετυχαίνουν και τα βιοκαύσιμα, τα οποία αποτελούν ευρύ πεδίο δοκιμών των επιστημόνων.
Air pollution, which is a serious, constantly worsening problem, with many negative effects on the environment and the human being, has a direct cause-and-effect relationship with vehicles, which are among the anthropogenic sources of air pollution and one of the causes of the problem. In the quantum of all measures taken - at country level, EU level and worldwide - for pollution response, technological research on the optimization of internal combustion engines and the development of 'green' technologies is a powerful weapon. Regulations, instructions and ministerial decisions, combined with the technological achievements in the automotive field, create the best conditions for the development of environmental friendly and human-friendly vehicles. In conventional cars, anti-pollution systems achieve vehicle improvement by reducing emissions and increasing energy efficiency. Emission control systems, including the fuel vapor control system, the EGR exhaust gas recirculation system and the PVC crankcase positive crank system, reduce vehicle emissions. Catalysts play a significant role in reducing exhaust gases, both oxidative and triodic. New catalytic technology finds application in a field that includes dynamic diesel catalytic converters, three-way catalytic converter catalytic converters, Corning Ceramic Catalytic Converter, and innovative CDTi catalytic converter coatings. The use of renewable - alternative energy sources, environmental friendly fuels and the industry's tendency to bring innovations to the market, combined with new materials and a significant improvement in battery quality, have created the background for introducing more new-technology based vehicles. The electric car, with lower energy consumption, higher than the conventional energy efficiency ratio and no kind of exhaust pollutants, is the basic product of promotional policies - even through financial motivation for buyers - worldwide. Hybrids with the three main types of hybrid systems and the intermediate version, hybrid-electric cars, hydrogen cars - with the advantage of short supply, but with the absence of a large refueling network - the car with compressed air - characterized as a city car - and the solar - perfectly environmental friendly - create a future that is auspicious in automotive. LPG and gas are also fuels that give the car in which they are used, many positive features, something that biofuels also achieve, which they are a wide field of testing for scientists.