Show simple item record

dc.contributor.advisorΒαμβακίδου, Ιφιγένεια
dc.contributor.authorΦυλάκης, Τριαντάφυλλος
dc.date.accessioned2018-07-19T12:10:28Z
dc.date.available2018-07-19T12:10:28Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/1035
dc.description.abstractΗ ροή των σημερινών γεγονότων, ως επι το πλέιστον αρνητικών για τον άνθρωπο, αλλα και η εισαγωγή ενός ατόμου σε μία κοινωνία πολύ διαφορετική, μας κάνει να αναζητήσουμε την ιστορική μνήμη των λαών. Έτσι, μελετώντας τη δημόσια ιστορία και παρατηρώντας πως διαμορφώνεται η ιστορική μνήμη, καταλήγουμε στο πως η δημόσια ιστορία εμπλέκεται στη διαχείριση της ιστορικής μνήμης. Ξεκινώντας απο τη δημόσια ιστορία, ενω κατά καιρούς έχουν δοθεί αρκετοί ορισμοί καταλήγουμε στο ότι δεν υπάρχει ένας σαφής ορισμός, αλλα περισσότερο ότι είναι η ιστορία που, η οποία διδάσκεται εκτών του σχολείου. κατά την πάροδο των χρόνων και την εξέλιξη των Μ.Μ.Ε, αυτά συνέβαλλαν στη διαστρεύλωση αυτής, αλλά μετέπειτα, μέσω μίας κοινής δράσης ιστορικών και κοινού, βοήθησε στο να μπορεί ο καθένας να μελετάει και να κρίνει. Στη συνέχεια, αναφέρεται ότι με τη σύμβαση της Valleta, απαγορεύτηκε απο την οποιονδήποτε να διερευνά το παρελθόν, πέρα απο τους ιστορικούς. Η προέλευση της δημόσιας ιστορίας διαφέρει απο ήπειρο σε ήπειο, αλλά κατά το μεγαλυτερο ποσοστό αναφέρεται ότι δημιουργήθηκε για να καταγράφει τα δικαιώματα των απλών πολιτών και κινημάτων που έφεραν επαναστάσεις στα μέρη που κατοικούσαν για τα δικαιωματά τους.Κλείνωντας το κεφάλαιο της ιστορικής μνήμης καταλήγουμε στο οτι το παρελθόν παίζει σημ,αντικό ροόλο στη διαχείριση και τη διαμόρφωση του παρόντος. Περνώντας στο στάδιο της μνήμης, ασχολούμαστε με τη συλλογική μνήμη, η οποία μεταβιβάζεται απο τη μια γενιά στην άλλη και την ιστορική, η οποία είναι ενα βίψμα που μετατράπηκε σε μύθο, και το πως αλληλεπιδρούν στη διαμόρφωση ταυτοτήτων στο πλαίσιο ενός συνόλου. Η διαμόρφωση της ιστορικής μνήμης γίνεται απο φορείς που περιλαμβάνουν θεσμοποιημένες μορφές, όπως το εκπαιδευτικό σύστημα και βοηθάει στον αποπροσανατολισμό της μάζας. Αυτό, συμβαίνει γιατί η ιστορική μνήμη είναι επιλεκτική και δημιουργείται όχι απο τα την εμπειρία των ατόμων, αλλά απο τις ιστορίες που ακούνε. Έτσι και στη μνήμη των λαών μένουν μόνο σημαντικά επεισόδια. Άρα η ιστορική μνήμη των λαών διαμορφώνεται για να εξυπηρετήσει νέες μορφές δύναμης. Αντίθετα, ιστορία και ιστορική μνήμη συγκρούονται επειδή η ιστορία είναι καταγεγραμμένη όπως ακριβώς διτελέσθηκε και ντικρούει τον αποπροσανατολισμό των λαών. Βγάζοντας ένα συμπέρασμε για την ιστορική μνήμη, παρατηρούμε ότι υπάρχει στο μυαλό των περισσότερων μελών μιας κοινωνίας και επηρεάζεται από διάφορους παράγοντες. Στο τελευταίο σκέλος της εργασίας συζητάμε το πως η δημόσια ιστορία επηρεάζει την ιστορική μνήμη. Οι τομείς που επηρεάζουν την ιστορική μνήμη είναι ότι η άνοδος της δημόσιας ιστορίας συνδέεται με την οικοδόμιση του έθνους, οπότε μεταφέρονται ιδέες οι οποίες πλασάρονται λανθασμένα με αποτέλεσμα την κατασκευή εθνιστικών μύθων. Επίσης, χρησιμοποιείται σε πολιτικούς αγώνες και προωθεί συγκεκριμμένα συμφέροντα.Μεσω των Μ.Μ.Ε και έτσι ο οποιοσδήποτε μπορεί να αποτέλεσει μέρος της δημόσιας ιστορίας και να χρησιμοποιηθεί προπαγανδαστικά ενάντια στον κρατικό μηχανισμό. Στη συνέχεια, αναφέρεται ότι οι εικόνες μέσω της τηλεόρασης γίνονται πιο οικείες στους ανθρώπους και έτσι αντιλαμβάνονται πιο εύκολα τη δημόσια ιστορία μέσω των βιωμάτων τους. Τέλος,η δημόσια ιστορία χρησιμοποιείται απο ομάδες συμφερόντων ώστε να παρουσιάζονται μόνο τα θετικά κατορθώματα ενός λαού και όχι τα The flow of the today events, the most of them negative for the people, and the entrance of a person in a society very different tha the past, makew us to search for the historical memory. So, studying for the public history and observing how the historical memory is formed, we end up that the public history is involved at the management of the historical memory. Begining from the public history, occasionally are given a lot of definitions for this, but we end up that there is no one clear of them. More, means the history which is taught outside of the school. Overpass the years, and the development of the mass media, these contributed to the dissemination of the public history, but afterwards, after a common action of the historians and public, media helped to every person can study and criticize. Subsequently, it refers that Valleta treaty,it is forbidden to everybody sarch the past, except the historians. The origin of public history is different at every continent, but at the most is written that it was made to record the rights of the common people and movements that brought revolutions at the places they were leaving to. Closing the capital of the public history we see that the past takes a big part at the management and configuration of the present. Passing to the stage of memory, we deal with the collective memory, which is converted from one generation to another and the historical memory, ehich is a living that transforme to a myth, and how these two historiew interact to the characters' configuration in a frame of a host. The configuration of the historical memory is made by operators that include institutionalizedforms, like study system, nad helps to the disorientation of the public. This is happening because historical memory is selective and is made, not from the livings of the people, but from the storiew they listen. So, the memory of the people, keeps only important happenings. Following this, the historical memory of the people is configurated to serve new kinds of power. Otherwise, story and historical memory collide because the story is written exactly as happened and refuse the disorentation of the public, Making a conclusion for the historica memory, we observe that in the mind of the most members of oa society is beiing influenced by several factors. At the last part of thiw study, we conversate on how the historical memory is being influenced of the public history. The sectors that make part at the historical memory is that the growing of the puclic history is connected with the building of a nation, so are conjured up ideas that are moving forward wrongly with the result nationalist myths are being made. Also, is used for polititians' reasons and promote sertenly interests by the mass media, that everybady can be a part of the public history and be used for a propaganda against the state mechanism. After these, it is also written that the pictures the television provides are more familiar to the people and they realize easier the past,thoughting their livings. At the end, public history is used by a lot of interest teams to show only the good side of a nation an not the bad one.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγώνen_US
dc.subjectδημόσια ιστορίαen_US
dc.subjectιστορική μνήμηen_US
dc.subjectpublic historyen_US
dc.subjecthistorical memoryen_US
dc.titleΔημόσια ιστορία και διαχείριση ιστορικής μνήμηςen_US
dc.typeBSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record