Show simple item record

dc.contributor.advisorΚωτσαλίδου, Δόξα
dc.contributor.authorΚαλή, Ηλιάνα
dc.date.accessioned2018-07-19T12:30:01Z
dc.date.available2018-07-19T12:30:01Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/1039
dc.description.abstractΤο παραμύθι και οι μύθοι αποτελούν μια από τις πρώτες αναμνήσεις που σχηματίζονται στους παιδικούς εγκεφάλους. Η αποδοχή τους από τα παιδιά υποδηλώνει την αξία που μπορεί να έχουν, αν αξιοποιηθούν σωστά, στον τομέα της εκπαίδευσης. Ιδιαίτερη θέση μεταξύ των δημιουργών παραμυθιών έχει ο Αίσωπος, οι μύθοι του οποίου παραμένουν αξεπέραστοι στο πέρασμα του χρόνου, παρόλο που έχουν περάσει χιλιετίες από τότε που τους εμπνεύστηκε. Τα χαρακτηριστικά των μύθων του Αισώπου ακολουθούν το πρότυπο για την ενδεδειγμένη δημιουργία παραμυθιών αν και μάλλον θα πρέπει να πιστωθεί στον Αίσωπο ότι οι μύθοι του γέννησαν οι ίδιοι τον όρο μαζί με τα χαρακτηριστικά του. Μύθοι όπως ο λαγός και η χελώνα ή ο τζίτζικας και το μυρμήγκι και πλήθος άλλων ομιλούντων ζώων, έχουν γίνει γνωστά σε όλο τον κόσμο και έχουν καθιερωθεί στις συνειδήσεις των ανθρώπων σχεδόν σαν ιστορικά γεγονότα. Στην παρούσα εργασία θα προσπαθήσουμε να βρούμε τις πρακτικές εφαρμογές που μπορεί να έχει το ιδιαίτερα προσιτό και εύληπτο, για τα παιδιά, έργο του Αισώπου και γενικότερα την ισχύ της ευρύτερης έννοιας του παραμυθιού στην παιδαγωγική και στην εκπαίδευση. Τα μηνύματα που περνάνε στα παιδιά μέσα από τον κάθε μύθο είναι σαφέστατα, ενώ παράλληλα οι εικόνες που περιγράφονται είναι ολοζώντανες, αγγίζοντας και διευρύνοντας με την κάθε τους λέξη την φαντασία των νηπίων. Στη συνέχεια της εργασίας γίνεται η εισαγωγή της έννοιας της διαθεματικής, ως ένα πλαίσιο παιδαγωγικής στρατηγικής, όπου γίνεται δυνατή η κεφαλαιοποίηση των μύθων του Αισώπου για να εξυπηρετήσει τους σκοπούς και τις ανάγκες της εκπαίδευσης. Το μεγάλο κατόρθωμα του Αισώπου είναι ότι, αν και χιλιάδες χρόνια έχουν περάσει από την εποχή του, τα παραμύθια του συνεχίζουν να αποτελούν πηγή έμπνευσης τόσο για τα παιδιά όσο και για τους επιστήμονες του κλάδου της παιδαγωγικής και της εκπαίδευσης. Fairy tales and myths are one of the first memories that are formed in the children's brains. Their acceptance by children suggests the value they can have if they are properly used in the field of education. Aesop has a special place among the storytellers, whose myths remain unsurpassed over time, though thousands of years have passed since they were inspired. The characteristics of Aesop's myths follow the pattern of proper fairy tales, although Aesop must be credited that his myths gave birth to the term, along with its characteristics. Myths such as the hare and the turtle or the jitus and the ant and the crowd of other talking animals have become known all over the world and have been established in people's consciousness almost like historical events. In the present paper we will try to find the practical applications that the Aesop's very accessible and easy-to-read children can do, and in general the power of the broader concept of fairy tales in pedagogy and education. The messages that pass through the children through each myth are very clear, while the images described are intense, touching and expanding with each word the imagination of infants. The following work introduces the concept of interdisciplinary as a framework of pedagogical strategy, where it is possible to capitalize Aesop's myths to serve the purposes and needs of education. Aesop's great achievement is that, although thousands of years have passed since his time, his fairy tales continue to be a source of inspiration for both children and pedagogy and education scientistsen_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγώνen_US
dc.subjectπαραμύθιαen_US
dc.subjectΑίσωποςen_US
dc.subjectαξίαen_US
dc.subjectπαιδαγωγικήen_US
dc.subjectfairy talesen_US
dc.subjectAesopen_US
dc.subjectvalueen_US
dc.subjectpedagogyen_US
dc.title" Οι μύθοι του Αισώπου " . Εκπαιδευτικές διαθεματικές εφαρμογές στην προσχολική ηλικίαen_US
dc.typeOtheren_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record