Show simple item record

dc.contributor.advisorΜπέτσας, Ιωάννης
dc.contributor.authorΜεκάση, Αναστασία
dc.date.accessioned2018-07-30T11:41:39Z
dc.date.available2018-07-30T11:41:39Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/1062
dc.description.abstractΗ παρούσα εργασία μελετά τις αφηγήσεις ζωής εκπαιδευτικών που μετανάστευσανστο εξωτερικό στα πλαίσια της διαρροής επιστημονικού κεφαλαίου (BrainDrain) και αποφάσισαν να επιστρέψουν στην Ελλάδα. Η πρόσφατη παγκόσμια οικονομική κρίση έπληξε την Ελλάδα με βαρύτατες συνέπειες σε όλους τους τομείς της οικονομικής, πολιτικής και κοινωνικής ζωής. Άμεση απόρροια ήταν η ενίσχυση του φαινομένου της διαρροής επιστημονικού κεφαλαίου. Ο κλάδος των εκπαιδευτικών μετέχει δυναμικά στο φαινόμενο λόγω της ύπαρξη περιορισμένων θέσεων εργασίας στη χώρα μας. Σκοπός της έρευνας είναι να καταδείξει τον τρόπο που βίωσαν δύο Ελληνίδες εκπαιδευτικοί την εμπειρία της μετανάστευσης και να διερευνήσει τις αιτίες της επιστροφής τους στην Ελλάδα. Η βιογραφική προσέγγιση επιλέχθηκε ως μέθοδος της έρευνας λόγω της δυνατότητας που παρέχει για τη διερεύνηση ποιοτικών χαρακτηριστικών, συναισθημάτωνκαι κοινωνιολογικού υλικού. Από την ανάλυση των συνεντεύξεων των συμμετεχουσών προέκυψαν σημαντικά ευρήματα, όπως η υιοθέτηση κοινών βιογραφικών σχημάτων δράσης για την αντιμετώπιση «της τροχιάς του πόνου» που επιφέρει η ανεργία. Επιπλέον, παρατηρήθηκε η ύπαρξη εύπλαστης βιογραφικής ταυτότητας και στις δύο περιπτώσεις. Αντιθέτως, αναντιστοιχία παρατηρήθηκε μεταξύ των λόγων της επιστροφής και των προσδοκιών από τα κοινωνικά/θεσμικά πρότυπα. . This paper studies the life stories of teachers who emigrated abroad in the context of the brain drain and decided to return to Greece. The recent global economic crisis has hit Greece with severe consequences in all areas of economic, political and social life. An immediate consequence was the strengthening of the phenomenon of leakage of scientific capital. The teacher sector is dynamically involved in the phenomenon due to the limited jobs in our country. The purpose of the research is to demonstrate how two Greek teachers experienced the migration and to investigate the causes of their return to Greece. The biographical approach has been chosen as a method of research because of its ability to investigate qualitative features, emotions, etc. The analysis of the interviews of the participants resulted in important findings, such as the adoption of common biographical patterns of action to address the "path of pain" caused by unemployment. In addition, a flexible biographical identity was identified in both cases. On the contrary, a mismatch was observed between the reasons for return and expectations of societal / institutional patterns.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγώνen_US
dc.subjectδιαρροή επιστημονικού κεφαλαίουen_US
dc.subjectπροσέλκυση επιστημονικού κεφαλαίουen_US
dc.subjectεκπαίδευση εκπαιδευτικώνen_US
dc.subjectβιογραφική προσέγγισηen_US
dc.subjectbrain drain
dc.subjectbrain gain
dc.subjectteacher education
dc.subjectbiographical approach
dc.titleΒιογραφική έρευνα εκπαιδευτικών που εργάστηκαν σε σχολεία του εξωτερικού στα πλαίσια της διαρροής επιστημονικού κεφαλαίου (BrainDrain) και επέστρεψαν στην Ελλάδαen_US
dc.typeMSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record