Show simple item record

dc.contributor.advisorΚωτσαλίδου, Ευδοξία
dc.contributor.authorΠαπαμήλιου, Αντιγόνη
dc.date.accessioned2018-09-21T12:50:25Z
dc.date.available2018-09-21T12:50:25Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/1083
dc.description.abstractΗ παρούσα πτυχιακή εργασία ασχολείται κυρίως με το παραμύθι και την χρησιμότητα του στο νηπιαγωγείο ως εργαλείο κριτικής σκέψης. Το παραμύθι αποτελεί ένα αναπόσπαστο κομμάτι της παιδικής ηλικίας εδώ και πολλά χρόνια από της αρχές της δημιουργίας του. Η αφήγηση των παραμυθιών αποτελεί μία αρχαία παράδοση η οποία εφαρμόζεται στον κόσμο ανεξαρτήτως εθίμων και κουλτούρας. Ξεκινώντας μία ιστορική αναδρομή φαίνεται πως το παραμύθι διαφέρει σημαντικά από χώρα σε χώρα ς προς τον τρόπο αφήγησης καθώς επίσης τον τρόπο με τον οποίο ο κάθε συγγραφέας θα παρουσιάσει τους φανταστικούς του ήρωες. Αφήνοντας πίσω τις αναμνήσεις της δικής μου παιδικής ηλικίας, θέλησα να έρθω αντιμέτωπη με τη σύγχρονη πραγματικότητα. Αναρωτήθηκα για πολλά πράγματα, όπως "Άραγε τα σημερινά παιδιά ακούν όσο θα ήθελαν παραμύθια και ιστορίες;", "Ο γρήγορος ρυθμός ζωής και το συνεχές κυνήγι των υλικών αγαθών επιτρέπουν και αφήνουν χρονικά περιθώρια στους γονείς να πουν στα παιδιά τους παραμύθια ; "Η πυρηνική οικογένεια, που απομάκρυνε από την εστία τον παππού και τη γιαγιά, είχε ως αποτέλεσμα να λέγονται λιγότερα παραμύθια στα παιδιά. "Τα κινούμενα σχέδια, τα κόμικς και γενικά η τεχνολογία κατά πόσο έχουν υποκαταστήσει τα παραμύθια; Αποτελούν τους νέους τρόπους έκφρασης των παραμυθιών;" Ένιωσα λοιπόν την επιθυμία να μελετήσω το θέμα "παραμύθι", να ενημερωθώ καλύτερα γι' αυτό μέσα από τη σχετική βιβλιογραφία και με την έρευνά μου στα νηπιαγωγεία, να διαπιστώσω τη σχέση που έχει το παιδί με το παραμύθι ,να βγάλω ορισμένα συμπεράσματα και να δώσω απαντήσεις σε κάποιες τουλάχιστον από τις απορίες μου. Γι' αυτό το λόγο ανέλαβα και την εργασία η οποία θα βοηθούσε πρωτίστως εμένα να μάθω πολλά πράγματα . Η συγκεκριμένη εργασία έχει χωριστεί στα τρία εξής κεφάλαια : Το 1ο κεφάλαιο περιέχει την ιστορική αναδρομή και τα είδη του παραμυθιού. Το 2ο κεφάλαιο περιέχει τους τρόπους με τους οποίους καλλιεργείται η κριτική σκέψη, με την συμβολή του παραμυθιού στο νηπιαγωγείο. Το 3ο κεφάλαιο περιέχει τον ρόλο της νηπιαγωγού στις εκπαιδευτικές εφαρμογές που θα χρησιμοποιήσουμε στο νηπιαγωγείο. This present senior project conscious meanly with the fairytale and the critical thinking and how that works in kindergarten. The fairytale is an integral part of childhood for many years. The narration of the fairytale is an ancient tradition all over the world besides customs and culture. Chronicle findings show that the fairytale distinct from country to country . Living back my memories of my childhood , I would like to face the modern reality. I was wondering a lot of things as : the childrens today do they listen and read fairytales ; this fast and quick way of living today does allow the parents to find some time to spend with they're childrens and read them books and fairytales; The family isolate the grandparents so they didn't have the opportunity to tell fairytales to their childs. Comics , cartoon and technology substitution the fairytales; So I wanted to study about this project , learn more informations and with a lot of research in kidergarden find the connection between kid and fairytale, and to answer some of my questions. That's the reason I assume this project , to learn more.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγώνen_US
dc.subjectπαραμύθιen_US
dc.subjectκριτική σκέψηen_US
dc.subjectνηπιαγωγείοen_US
dc.subjectανάπτυξηen_US
dc.subjectfairytaleen_US
dc.subjectcritical thinkingen_US
dc.subjectkindergartenen_US
dc.subjectdevelopmenten_US
dc.titleΗ ανάπτυξη της κριτικής σκέψης με εργαλείο το παραμύθιen_US
dc.typeBSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record