Show simple item record

dc.contributor.advisorΚουτούζης, Εμμανουήλ
dc.contributor.authorΛαζάρου, Μαρία
dc.date.accessioned2018-09-28T13:00:54Z
dc.date.available2018-09-28T13:00:54Z
dc.date.issued2018-06
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/1092
dc.description.abstractΗ σημερινή κοινωνία χαρακτηρίζεται από έντονες αλλαγές στον οικονομικό, στον πολιτικό, στον τεχνολογικό τομέα, οι οποίες αυξάνουν τις απαιτήσεις της κοινωνίας για τους σχολικούς οργανισμούς. Το σχολείο οφείλει να παρέχει στους μαθητές όχι μόνο τις απαραίτητες γνώσεις αλλά, και συναισθηματικές και κοινωνικές δεξιότητες που θα τους βοηθήσουν να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις της κοινωνίας. Συνεπώς, είναι επιτακτική η διαμόρφωση αποτελεσματικών σχολείων, τα οποία θα συμβάλλουν στην ολόπλευρη ανάπτυξη των μαθητών. Η παρούσα ερευνητική μελέτη πραγματεύεται τη σχολική αποτελεσματικότητα καθώς, και τον ρόλο της εκπαιδευτικής ηγεσίας σε αυτή. Το δείγμα της έρευνας αποτελούν 375 εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, οι οποίοι κλήθηκαν να συμπληρώσουν ένα ερωτηματολόγιο. Για την ανάλυση των ποσοτικών ευρημάτων αξιοποιούνται η περιγραφική και η επαγωγική στατιστική ανάλυση. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, οι εκπαιδευτικοί θεωρούν ότι οι σχολικές μονάδες είναι αρκετά έως πολύ αποτελεσματικές. Πιο συγκεκριμένα, μελετήθηκαν ορισμένοι παράγοντες, οι οποίοι φαίνεται πως συμβάλλουν στην αποτελεσματικότητα των σχολείων. Σύμφωνα με τις απόψεις των εκπαιδευτικών, φαίνεται πως το θετικό σχολικό κλίμα που αναπτύσσεται σε αυτά, αναπτύσσεται σε υψηλότερο βαθμό σε σχέση με τους υπόλοιπους παράγοντες. Ωστόσο, προέκυψε πως η προώθηση της επαγγελματικής ανάπτυξης κυμαίνεται σε μέτριο επίπεδο. Επίσης, σύμφωνα με τις απόψεις των εκπαιδευτικών, φαίνεται πως οι διευθυντές των σχολείων εφαρμόζουν όλα τα ηγετικά στυλ, με μικρή υπεροχή του παιδαγωγικού στυλ ηγεσίας.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγώνen_US
dc.subjectσχολική αποτελεσματικότηταen_US
dc.subjectπαράγοντες αποτελεσματικότηταςen_US
dc.subjectεκπαιδευτική ηγεσίαen_US
dc.subjectηγετικά στυλen_US
dc.subjectschool effectivenessen_US
dc.subjecteffectiveness factorsen_US
dc.subjecteducatioanal leadershipen_US
dc.subjectleadership stylesen_US
dc.titleΗ σχολική αποτελεσματικότητα και ο ρόλος της εκπαιδευτικής ηγεσίαςen_US
dc.typeMSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record