dc.description.abstract | Η εργασία αυτή, αναφέρεται στο έργο της ιταλίδας παιδαγωγού Μαρία Μοντεσσόρι και στην επιρροή που άσκησε στην σύγχρονη προσχολική εκπαίδευση. Πιο συγκεκριμένα, η παρούσα πτυχιακή εργασία, αποτελείται από δεκαπέντε κεφάλαια που περιλαμβάνουν τα πάντα σχετικά με την ζωή καθώς επίσης και με το έργο της Μαρίας Μοντεσσόρι. Αρχικά το πρώτο κεφάλαιο της εργασίας αναφέρεται στην βιβλιογραφία της Μοντεσσόρι, περιγράφει σημαντικά σημεία της ζωής της, την οικογένεια της και τα ταξίδια που πραγματοποίησε. Στην συνέχεια αναλύεται το έργο της παιδαγωγού, τις επιδράσεις που δέχθηκε η ιταλίδα παιδαγωγός και τις παιδαγωγικές απόψεις που εξέφραζε. Στο επόμενο κεφάλαιο που είναι και το πιο βασικό κομμάτι της εργασίας, περιγράφεται αναλυτικά η επιρροή που άσκησε η Μαρία Μοντεσσόρι, στα σύγχρονα αναλυτικά προγράμματα της προσχολικής παιδαγωγικής. Μετέπειτα, παρουσιάζονται λεπτομέρειες σχετικά με τα μοντεσσοριανά σχολεία, ποιος είναι ο ρόλος της νηπιαγωγού μέσα σε μια τέτοια τάξη, ενδεικτικό παιδαγωγικό υλικό καθώς επίσης και ένα ημερήσιο πρόγραμμα μιας μοντεσσοριανής τάξης. Έπειτα γίνεται μια κριτική αξιολόγηση του μοντεσσοριανού συστήματος, πραγματοποιείται μια αναφορά σε μερικά από τα έργα της Μαρία Μοντεσσόρι και κλείνοντας υπάρχουν πληροφορίες σχετικά με τα μοντεσσοριανά σχολεία που λειτουργούν στην Ελλάδα. This project refers to the work of Italian educator, Maria Montessori and her influence on contemporary pre- school education. More specifically, the present work, consists of fifteen chapters, which contain everything about the life and work of Maria Montessori. The first chapter of the paper includes the biography of Montessori and it describes important parts of her life, her family, and her journeys around the world . Then it analyzes the work of the educator had imposed on education the influences that the Italian educator had, the pedagogical points of view that she expressed. The next chapter, which is the most important in this paper work, describes in detail the influence that Maria Montessori had had on the contemporary pre- school education. After that several details about the montessorian schools are presented,like the job of the teacher working in a class like this, an indicative pedagogical material used in this kind of pedagogical system and also a daily program of a montessorian class. The final part includes a critical evaluation of the Montessori system and a report of some works of Maria Montessori and at the end we have some information about the montessorian schools that exist in Greece. | en_US |