dc.description.abstract | Η παρούσα μελέτη εστιάζει στη διαδικασία εισαγωγής και υλοποίησης ενός πειραματικού προγράμματος αξιοποιώντας το παιχνίδι ως εργαλείο διαπολιτισμικής επίγνωσης σε μαθητές προσχολικής ηλικίας, μέσα σε ένα παιγνιώδες και υποστηρικτικό περιβάλλον μάθησης. Επικεντρώνεται στην ανάπτυξη προφορικών και κοινωνικών κυρίως δεξιοτήτων των παιδιών μέσα από τη συμμετοχή τους σε δημιουργικές, κατάλληλες για την ηλικία τους δραστηριότητες και τη συνεργασία και επαφή των παιδιών σε μικρές ομάδες.
Σήμερα η διαπολιτισμική εκπαίδευση ξεκινάει από τις προσχολικές τάξεις. Στη δική μας μελέτη, η παρέμβασή μας, διάρκειας πέντε μηνών, διεξήχθη σε δύο φάσεις. Στην πρώτη φάση, τη βασική φάση της έρευνας, πραγματοποιήθηκαν 10 διδακτικές βασισμένες σε θεματικές ενότητες σχετικές με το πιλοτικό Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών Νηπιαγωγείου του 2011. Στη δεύτερη φάση πραγματοποιήθηκε η αξιολόγηση της παρέμβασης, η οποία ανέδειξε τα θετικά οφέλη της παρέμβασης στην διαπολιτισμική επίγνωση των παιδιών, μέσω του παιχνιδιού. This study focuses on the process of introducing and implementing a program by exploiting the game as an instrument of intercultural awareness among preschool students in a playful and supportive learning environment. It focuses on the development of children's oral and social skills mainly through their participation in creative, age-appropriate activities and the co-operation and contact of children in small groups.
Today, intercultural education begins in preschool classes. In our study, our five months intervention was conducted in two phases. In the first phase, the basic phase of the research, 10 didactic-based thematic modules related to the Nursery School Prep Course were conducted in the second phase. The second phase was the evaluation of the intervention, which highlighted the positive benefits of intercultural awareness of children, through the game. | en_US |