Show simple item record

dc.contributor.advisorΚωνσταντινίδου, Ευθαλία
dc.contributor.authorΠαπαδοπούλου, Φανή
dc.date.accessioned2018-11-26T14:52:17Z
dc.date.available2018-11-26T14:52:17Z
dc.date.issued2018-10
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/1159
dc.description.abstractΟι εξελίξεις στο χώρο της εκπαίδευσης είναι ραγδαίες και οι μελέτες στρέφονται όλο και περισσότερο στην εκπαιδευτική ηγεσία και τη σύνδεση της με τη σχολική αποτελεσματικότητα. Και ενώ οι περισσότεροι μελετητές ερευνούν το ρόλο και τα χαρακτηριστικά του σύγχρονου διευθυντή/ντριας ως ηγέτη, δε φαίνεται να δείχνουν εξίσου ενδιαφέρον σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο κατασκευάζεται η επαγγελματική του ταυτότητα στο πλαίσιο της δικής του επιχειρηματολογίας. Η μελέτη της ταυτότητας ενός διευθυντή μας δίνει τις απαραίτητες πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί και συμπεριφέρεται, αλλά και τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζει και προσαρμόζεται σε όλες τις αλλαγές που προκύπτουν στο χώρο της εκπαίδευσης, από τη δική του οπτική. Επομένως, είναι ένα πεδίο έρευνας το οποίο αξίζει να διευρυνθεί, καθώς είναι πολύ μικρός ο αριθμός των ερευνών γύρω από το συγκεκριμένο ζήτημα. Η παρούσα έρευνα εστιάζει το ενδιαφέρον της στον τρόπο κατασκευής της ταυτότητας των διευθυντών/ντριών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, όπως αυτές αναδύονται μέσα στον λόγο τους, όταν οι ίδιοι/ιες μιλούν για το έργο τους στη σχολική καθημερινότητα. Αντλεί το θεωρητικό και το μεθοδολογικό της πλαίσιο από την Κοινωνική Ψυχολογία του Λόγου, προκειμένου να ερευνήσει τον τρόπο με τον οποίο οι συμμετέχοντες/ συμμετέχουσες κατασκευάζουν την ταυτότητά τους μιλώντας. Η συγκεκριμένη θεωρία δίνει τη δυνατότητα να διερευνηθούν τα νοήματα που εμπεριέχονται στο λόγο των ομιλητών/τριών, αλλά και οι δυνατότητες χρήσης του λόγου που δημιουργούν οι επικοινωνιακές συνθήκες στο πλαίσιο συνεντεύξεων. Ως σημαντικά ευρήματα της έρευνας προέκυψαν η ανάδυση πολλαπλών ταυτοτήτων των συμμετεχόντων/ουσών, καθώς και η συνεχής μεταβολή της ταυτότητας ενός ατόμου ως ομιλητή/τριας, ταυτότητα η οποία κατασκευάζεται και ανακατασκευάζεται συνεχώς, καθώς τα άτομα μιλούν για την καθημερινή εμπειρία τους ως διευθυντές/ντριες. There is a rapid growth in education and as a result more and more studies are interested in educational leadership and its connection with school efficiency. While most researchers focus on the role and the characteristics of school leaders, it seems that they do not put so much interest in the way in which the participants’ professional identity is constructed in accordance to the participant’s own arguments. The identity of a participant provides us not only with all the necessary information about the way in which he behaves, but also with the way in which the participant faces and is adjusted in accordance to the different changes that may occur in education. Therefore, it is an area of research which really worth to be investigated as there is only a small number of studies about this particular issue. This research focuses its interest on the way that the identity of participants in Primary Schools is constructed, by closely observing participants’ discourse about their own workings throughout their everyday school life. Both the theoretical and the methodological frames derive from the theory of the Discursive Social Psychology, so as to research the way in which the participants construct their identity through their own discourse. This particular theory enables the researchers to investigate the meaning included in the speakers’ discourse, as well as the conditions under which the different forms of discourse are emerged through the process of interviewing. As a result, the important finding of the research is the emergence of the participants’ multiple identities as the continuously development of a person’s identity was confirmed. This identity does not seem to be stable over time, but it is constantly constructed, reconstructed, and changed when people talk about their everyday experience as school leadersen_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.subjectκοινωνική ψυχολογία του λόγουen_US
dc.subjectδιευθυντές / ντριεςen_US
dc.subjectκατασκευή ταυτότηταςen_US
dc.subjectανάλυση λόγουen_US
dc.subjectdiscursive social psychologyen_US
dc.subjectprincipalsen_US
dc.subjectidentity constructionen_US
dc.subjectdiscourse analysisen_US
dc.titleΗ κατασκευή της ταυτότητας των διευθυντών της δημοτικής εκπαίδευσης: Μια κοινωνικοψυχολογική ανάλυση του λόγου τουςen_US
dc.typeMSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record