Show simple item record

dc.contributor.advisorΝτίνας Κωνσταντίνος
dc.contributor.authorΧατζηκυριακίδου, Δήμητρα
dc.date.accessioned2019-02-22T14:42:22Z
dc.date.available2019-02-22T14:42:22Z
dc.date.issued2019-02
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/1196
dc.descriptionΜεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Επιστήμες της Αγωγής: Διδασκαλία της Νέας Ελληνικής Γλώσσαςen_US
dc.description.abstractΗ παρούσα μεταπτυχιακή εργασία έχει ως θέμα την εκπαιδευτική πολιτική του ελληνικού κράτους απέναντι στη μουσουλμανική μειονότητα της ελληνικής Θράκης. Μάλιστα, στόχος της εργασίας είναι και να καταδειχθούν οι διαστάσεις της εκπαίδευσης των Πομάκων μέσα από μαρτυρίες εκπαιδευτικών. Η μεθοδολογία που ακολουθήθηκε στηρίχτηκε στην ανασκόπηση βιβλιογραφίας, ενώ ως ερευνητικό εργαλείο χρησιμοποιήθηκε η ημιδομημένη συνέντευξη. Η έρευνα διήρκησε από τον Σεπτέμβριο του 2018 ως τον Δεκέμβριο του 2018. Βασικά ερευνητικά ερωτήματα που μας απασχόλησαν είναι: Κατά πόσο η ελληνική εκπαίδευση βοηθά τους μουσουλμάνους μαθητές να πετύχουν τον στόχο της ελληνομάθειας αλλά και της επαγγελματικής και κοινωνικής ανέλιξης στην ελληνική κοινωνία; Πώς επηρεάζει η άσκηση της εξωτερικής πολιτικής την εκπαιδευτική πολιτική; Η κοινωνία της Δυτικής Θράκης κατά πόσο έχει απαλλαγεί 95 χρόνια μετά τη Συνθήκη της Λοζάνης από προκαταλήψεις και ρατσιστικές συμπεριφορές απέναντι στη μουσουλμανική μειονότητα; Οι Έλληνες πολίτες μουσουλμάνοι της Θράκης ποια εθνοτική ταυτότητα αποδίδουν στους εαυτούς τους; Κατά πόσο η ελληνική εκπαίδευση επιτυγχάνει τους στόχους της τόσο για τους πλειονοτικούς όσο και τους μειονοτικούς μαθητές; Κυριότερα συμπεράσματα στα οποία οδηγηθήκαμε είναι: α) η επί ένα σχεδόν αιώνα άρρηκτη σύνδεση εκπαιδευτικής και εξωτερικής πολιτικής, β) η εκπαίδευση των μουσουλμανοπαίδων αντιμετωπίζει πολλά προβλήματα που αφορούν τόσο τα αναλυτικά Προγράμματα όσο και την πρόκριση της τουρκικής γλώσσας σε βάρος της ρομανί και της πομακικής, γ) οι Πομάκοι στάθηκαν ανά τα χρόνια θύματα μιας τριμερούς διεκδίκησης, δ) χρειάζονται δραστικά μέτρα για να προασπιστεί το δικαίωμα στην εκπαίδευση των μουσουλμανοπαίδων. This diploma thesis deals with the educational policy of the Greek State for the Muslim minority of western Thrace. In fact, the purpose of this thesis is to prove the dimensions of Pomaks education through testimonies of teachers. The research method which has been chosen was based on the bibliographic review and the semi structured interview was used as a research tool. The survey lasted from September 2018 to December 2018. Data collection was followed by their processing and interpretation. Basic research questions that concern us are: How does Greek education help Muslim pupils to achieve the goal of professional and social development in Greek society? How does foreign policy affect educational policy? 95 years after the Treaty of Lausanne is the society of western Thrace free from prejudice and racist attitudes towards the Muslim minority? Which ethnic identity do Muslim Greek citizens in western Thrace attribute to themselves? How much does Greek education achieve its goals for both the majority and minority students? The main conclusions we have made are: a) the strong link between education and foreign policy in the western Thrace, b) Muslim education faces several problems concerning both the School Curriculum and the preference of the Turkish language to the detriment of the language of the Roma and the Pomaks, c) the Pomaks were the victims of a tripartite claim in this area, d) drastic measures are needed to defend the right to educate muslim children.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγώνen_US
dc.subjectεκπαίδευσηen_US
dc.subjectμουσουλμανική μειονότηταen_US
dc.subjectΔυτική Θράκηen_US
dc.subjectπομάκοιen_US
dc.subjectδιγλωσσίαen_US
dc.subjectεκπαιδευτική πολιτικήen_US
dc.subjectεξωτερική πολιτικήen_US
dc.subjecteducationen_US
dc.subjectMuslim minorityen_US
dc.subjectWestern Thraceen_US
dc.subjectPomaksen_US
dc.subjectbilingualismen_US
dc.subjecteducational policyen_US
dc.subjectforeign policyen_US
dc.titleΗ μουσουλμανική μειονότητα στη Δυτική Θράκη και η εκπαιδευτική πολιτική της Ελλάδας. Διαστάσεις της εκπαίδευσης των Πομάκων μέσα από μαρτυρίεςen_US
dc.typeMSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record