Show simple item record

dc.contributor.advisorΚανδυλάκη, Αγάπη
dc.contributor.authorΚορομπούλα, Σωτηρία
dc.date.accessioned2019-02-22T16:28:27Z
dc.date.available2019-02-22T16:28:27Z
dc.date.issued2019-01
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/1204
dc.descriptionΜεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Επιστήμες της Αγωγής, Δίγλωσση Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευσηen_US
dc.description.abstractΗ παρούσα εργασία στοχεύει να μελετήσει την κοινωνική εργασία στον χώρο της εκπαίδευσης και της ειδικής αγωγής μέσα από τη μελέτη του Μοντέλου Διεπιστημονικής Συνεργασίας της Bronstein (2003) στις ΣΜΕΑΕ και στα ΚΕΔΔΥ. Η κοινωνική εργασία αποτελεί ένα πολυεπίπεδο επάγγελμα, ενώ η σχολική κοινωνική εργασία είναι από τις παλαιότερες ειδικότητες της παγκοσμίως (Kelly, 2008). Μία από τις βασικές αρμοδιότητες του σχολικού κοινωνικού λειτουργού είναι η συμμετοχή του στην διεπιστημονική ομάδα, ενώ στις ΣΜΕΑΕ και στα ΚΕΔΔΥ συνεργάζεται συχνά με τους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι έχει βρεθεί πως παρόλο που αναγνωρίζουν την επιστημονική κατάρτιση και τις υπηρεσίες των κοινωνικών λειτουργών, πολλές φορές δεν μπορούν να κατανοήσουν πλήρως τον ρόλο του (Agresta, 2004; Higy et al., 2012; Staudt & Craft, 1983; Staudt & Kerle, 1987; Staudt, 1991; Tower, 2000; Χατζηπέμος, 2001). Το Μοντέλο Διεπιστημονικής Συνεργασίας της Bronstein (2003) παρουσιάζει την διεπιστημονική συνεργασία ως το αποτέλεσμα πέντε συνιστωσών: της αλληλεξάρτησης (interdepence), των νεοδημιουργηθέντων επαγγελματικών δραστηριοτήτων (newly created professional activities), της ευελιξίας (flexibility), της συλλογικής κυριότητας στόχων (collective ownership of goals) και της αντανάκλασης στη διαδικασίας (reflection on process). Για να κατανοήσουμε τις απόψεις των εκπαιδευτικών στις ΣΜΕΑΕ και στα ΚΕΔΔΥ για τη διεπιστημονική συνεργασία με τους σχολικούς κοινωνικούς λειτουργούς χρησιμοποιήθηκε η Τροποποιημένη Κλίμακα Διεπιστημονικής Συνεργασίας (Modified Index of Interdisciplinary Collaboration – MIIC) των Parker Oliver et al. (2007) – η οποία και εξετάζει τις παραπάνω συνιστώσες - καθώς και ερωτήσεις που αφορούσαν τα δημογραφικά στοιχεία των συμμετεχόντων. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι γενικά υπήρχαν υψηλοί μέσοι όροι τόσο για τους εκπαιδευτικούς στις ΣΜΕΑΕ όσο για τους εκπαιδευτικούς στα ΚΕΔΔΥ σε όλες τις συνιστώσες της διεπιστημονικής συνεργασίας, ενώ στατιστικά σημαντικές διαφορές μεταξύ τους εμφανίστηκαν μόνο ως προς την συνιστώσα των συλλογικών στόχων και της αντανάκλασης στη διαδικασία. Τέλος, από τα αποτελέσματα φάνηκε ότι η επιθυμία των εκπαιδευτικών για περισσότερο και πιο ουσιαστικό διάστημα συνεργασίας με τους σχολικούς κοινωνικούς λειτουργούς εξαρτάται από τις συνιστώσες της διεπιστημονικής συνεργασίας και όχι από τα δημογραφικά τους χαρακτηριστικά. The present work aims to study the social work in the area of education and special education through the study of the model interdisciplinary cooperation of the Bronstein (2003) in the Special Education and Training school units and diagnostic centers, differentian diagnosis and support. Social work is a multilevel profession, while the school social work is one of the oldest disciplines in the world (Kelly, 2008). One of the main responsibilities of the school social work is the participation in the Multi-disciplinary team, while the Special Education and Training school units and diagnostic centers, differential diagnosis and support works often with teachers, who has found that though they recognize the scientific training and services to social workers, often may not fully understand the role (Agresta, 2004? Higyetal., 2012? Staudt&Craft, 1983; Staudt&Kerle, 1987; Staudt, 1991;Tower, 2000? Xatzimpemos, 2001). The Model interdisciplinary cooperation of the Bronstein (2003) shows the multidisciplinary cooperation as a result of five elements: the interdependence (interdepence), the novel professional activities (newlycreatedprofessionalactivities), flexibility (was adopted for), collective ownership objectives (collectiveownershipofgoals) and reflection in the process (reflection on process). In order to understand the views of educators in the Special Education and Training school units and diagnostic centers, differential diagnosis and support for multidisciplinary cooperation with school social workers used the modified Scale interdisciplinary cooperation (Modified Index of Interdisciplinary Collaboration - MIIC) of the Parker Oliver et al. (2007), and examines the above components - as well as questions relating to the demographics of the participants. The results of the investigation showed that, in general, there were high averages for teachers on Special Education and Training school units , as for teachers in the diagnostic centers differential diagnosis and support in all components of the interdisciplinary cooperation, while statistically significant differences between them appeared only as a component of the collective objectives and flare in the process. Finally, accornding to the results, it appeared that the desire of teachers to more and more substantial period of cooperation with school social workers depends on the components of the interdisciplinary cooperation and not by demographic characteristics.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγώνen_US
dc.subjectκοινωνικός λειτουργόςen_US
dc.subjectειδική αγωγήen_US
dc.subjectεκπαιδευτικοίen_US
dc.subjectσχολείοen_US
dc.subjectsocial workeren_US
dc.subjectspecial educationen_US
dc.subjectteachersen_US
dc.subjectschoolen_US
dc.titleΑπόψεις εκπαιδευτικών για το ρόλο του κοινωνικού λειτουργού στις ΣΜΕΑΕ και στα ΚΕΔΔΥen_US
dc.typeMSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record