Συγκριτική μελέτη των απόψεων για τα μαθηματικά, φοιτητών Παιδαγωγικών τμημάτων Ελλάδας και Κροατίας
Abstract
Η παρούσα έρευνα αποτελεί μια συγκριτική μελέτη η οποία έχει σκοπό να διερευνήσει
τις στάσεις και τις πεποιθήσεις σχετικά με το μάθημα των μαθηματικών, φοιτητών
Παιδαγωγικών τμημάτων Ελλάδας και Κροατίας. Πιο αναλυτικά, με την παρούσα
έρευνα επιχειρήθηκε να μελετηθεί η σχέση ανάμεσα στους συναισθηματικούς
παράγοντες της αξίας την οποία αποδίδουν οι φοιτητές στο αντικείμενο των
μαθηματικών για τη ζωή τους, την ικανοποίηση – απόλαυση που αντλούν οι φοιτητές
από την ενασχόλησή τους με τα μαθηματικά, των κινήτρων που δίνονται για την
ενασχόληση αυτή και την αυτοπεποίθηση που νιώθουν οι φοιτητές όταν ασχολούνται με
το συγκεκριμένο μάθημα. Ακόμη, εξετάστηκε η σχέση των συναισθηματικών αυτών
παραγόντων με την επίδοση των φοιτητών στο μάθημα των μαθηματικών, καθώς και με
τους παράγοντες της ηλικίας και του φύλου. Ευκαιριακό δείγμα 528 φοιτητών
Παιδαγωγικών Τμημάτων της Ελλάδας και της Κροατίας, έλαβε μέρος εθελοντικά στην
έρευνα, συμπληρώνοντας ένα ερωτηματολόγιο στάσεων στα πρότυπα του ερευνητικού
εργαλείου ATMI (Attitudes Toward Mathematics Inventory) (Lim & Chapman, 2013). Η
στατιστική ανάλυση των δεδομένων που συλλέχθηκαν, επιβεβαίωσε τις αρχικές
ερευνητικές υποθέσεις, καθώς και αποτελέσματα προηγούμενων ερευνών, δείχνοντας ότι
υπάρχει σχέση αλληλεπίδρασης ανάμεσα στις τέσσερις μεταβλητές που μελετήθηκαν και
μαρτυρούν ισχυρή συσχέτιση ανάμεσα στις στάσεις των φοιτητών και την επίδοσή τους
στα μαθηματικά.
This research is a comparative study which aims to explore attitudes and beliefs about the
subject of mathematics, students of the Pedagogical Departments of Greece and Croatia.
More specifically, this study seeks to study the relationship between the emotional factors of
the value that students attribute to the subject of mathematics for their lives, the enjoyment
that the students derive from the mathematics, the motivations which are given for this
engagement and the self-confidence that students feel when dealing with this subject.
Furthermore, the relationship between these emotional factors and the performance of
students in mathematics courses as well as age and gender factors, were examined.
Occasional sample of 528 students from both, Greek and Croatian Educational Departments
participated voluntarily in the survey by completing a questionnaire on attitudes standards
research tool ATMI (Attitudes Toward Mathematics Inventory) (Lim & Chapman, 2013).
Statistical analysis of the data collected, confirmed initial research hypotheses and results of
previous studies showing that there is an interactive relationship between the variables
examined and reveal a strong correlation between students' attitudes and their performance
in mathematics