Show simple item record

dc.contributor.advisorΧατζηπαναγιωτίδη, Άννα
dc.contributor.authorΓκόντζου, Αλεξάνδρα
dc.date.accessioned2019-02-25T13:00:07Z
dc.date.available2019-02-25T13:00:07Z
dc.date.issued2018-10
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/1207
dc.descriptionΜεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Επιστήμες της Αγωγής: Διδασκαλία της Νέας Ελληνικής Γλώσσαςen_US
dc.description.abstractΗ συνύπαρξη ποικίλων πολιτισμών στη σημερινή κοινωνία θεωρείται κάτι παραπάνω από δεδομένη. Οι διαφοροποιήσεις που προκύπτουν εντοπίζονται κυρίως στην καταγωγή, στην γλώσσα, αλλά και στις προσωπικές εμπειρίες που φέρει κάθε άτομο. Έτσι, η κοινωνία γενικότερα αλλά και το σχολείο ειδικότερα, έχουν ως βασική αποστολή τόσο την αποδοχή και ενσωμάτωση των ατόμων στην ελληνική κοινωνία, στο πλαίσιο της διαπολιτισμικότητας όσο και την ισότιμη εκπαίδευσή τους, ανεξαρτήτως πολιτισμικής προέλευσης. Στην προσπάθεια επίτευξης της διττής αυτής πρόκλησης, οι απόψεις και οι πεποιθήσεις που φέρουν τα ίδια τα άτομα για την γλώσσα και κοινωνία της χώρας μας, αποτελούν ένα ενδιαφέρον ερευνητικό πεδίο, που αξίζει να εστιάσουμε. Στόχος λοιπόν της παρούσας εργασίας, αποτελεί η διερεύνηση των στάσεων των αλλόγλωσσων απέναντι στην ελληνική γλώσσα και την ελληνική κοινωνία και συγκεκριμένα των ενήλικων αλλόγλωσσων σπουδαστών που φοιτούν στο Σχολείο Νέας Ελληνικής Γλώσσας του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Τα δεδομένα που συλλέχθηκαν, από την συμπλήρωση και ανάλυση των ερωτηματολογίων, καταδεικνύουν την θετική στάση των αλλόγλωσσων απέναντι στην ελληνική γλώσσα, την διάθεση και το ενδιαφέρον τους να ασχοληθούν ενεργά με αυτήν, καθώς και το πολύ καλό επίπεδο ελληνομάθειας που οι ίδιοι κατέχουν. Παράλληλα, διαπιστώθηκε η θετική στάση που υιοθετούν οι αλλόγλωσσοι απέναντι στην ελληνική κοινωνία, καθώς και η απουσία αρνητικών και ρατσιστικών συμπεριφορών προς αυτούς. In contemporary society the coexistence of various cultures is taken more than granted. The differentiations emerging are mainly related to origin, language, and individual's personal experiences. Hence, society and by extension, school have the mission not only to accept and include people in Greek society within the framework of interculturalism, but also to provide them equal education regardless their cultural background. In the effort of meeting this huge challenge, perspectives and beliefs of these people with regards to language and society of our country are an interesting field of research, which is worth focusing on. Therefore, the aim of this study is the investigation of multiliguals' perspectives towards Greek language and Greek society and especially of adult multilingual students of School of Modern Greek Language of Aristotle University of Thessaloniki. Data collected from completion and analysis of the questionnaires reveal their positive position towards Greek language, their attitude and interest in actively engaging with it, as well as their very good level of Greek language, which they have acquired. At the same time, multilinguals' positive position towards Greek society and absence of negative and racist bahaviours towards them are noted.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγώνen_US
dc.subjectστάσειςen_US
dc.subjectαλλόγλωσσοιen_US
dc.subjectδιγλωσσίαen_US
dc.subjectελληνική γλώσσαen_US
dc.subjectελληνική κοινωνίαen_US
dc.subjectδίγλωσση εκπαίδευσηen_US
dc.subjectperspectivesen_US
dc.subjectmultilingualsen_US
dc.subjectbilingualismen_US
dc.subjectGreek languageen_US
dc.subjectGreek societyen_US
dc.subjectbilingual educationen_US
dc.titleΟι στάσεις των αλλόγλωσσων απέναντι στην ελληνική γλώσσα και την ελληνική κοινωνία: Η περίπτωση του Σχολείου Νέας Ελληνικής Γλώσσας του Α.Π.Θ..en_US
dc.typeMSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record