Show simple item record

dc.contributor.advisorΜπίκος, Κωνσταντίνος
dc.contributor.authorΣίσκου, Πασχαλίνα
dc.date.accessioned2019-03-01T14:49:43Z
dc.date.available2019-03-01T14:49:43Z
dc.date.issued2019-02
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/1224
dc.descriptionΜεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Επιστήμες της Αγωγής: Διδασκαλία της Νέας Ελληνικής Γλώσσαςen_US
dc.description.abstractΗ εκμάθηση της ορθογραφίας υπό την παιδαγωγική οπτική αποτελεί ένα πολύ ενδιαφέρον ακαδημαϊκό, απροσδιόριστο έως όμως και ημιτελώς ανεξερεύνητο ζήτημα αναφορικά με την ελληνική γλώσσα. Μια γλώσσα η οποία είναι πολύμορφη, πολύπλοκη και με βασικά της στοιχεία τους ήχους και τις λέξεις, καθώς επίσης και τις εσωτερικές σκέψεις και τους συλλογισμούς των ανθρώπων και δη των μαθητών/τριών. Ως γλώσσα λοιπόν νοείται η αποτύπωση ή η κωδικοποιημένη έκφραση της λογικής και του εσωτερικού κόσμου του εκάστοτε ατόμου, η οποία εν προκειμένω γλώσσα διακρίνεται στον λόγο και στην ομιλία μιας γλωσσικής κοινότητας αποτελώντας έναν εν δυνάμει αναμεταδότη ιδεών, απόψεων, στάσεων, αντιλήψεων και αρχών (Μήτσης, 1999). Το ενδιαφέρον της παρούσας εργασίας θα επικεντρωθεί στη διερεύνηση διδασκαλίας της ορθογραφίας και δη στην εκμάθηση της ορθογραφημένης γραφής στις τρεις τελευταίες τάξεις του δημοτικού σχολείου. Κύριος σκοπός της έρευνας αυτής θα είναι η διερεύνηση των απόψεων των μαθητών/τριών, που φοιτούν στις μεγάλες τάξεις της Δ’, Ε’, Στ’ του Δημοτικού καταγράφοντας τα όποια προβλήματα διδασκαλίας, καθώς και τις δυσκολίες που συναντούν στην εν λόγω φοίτησή τους με στόχο την έγκαιρη καταπολέμηση αυτών των προβλημάτων. Η έρευνα έλαβε χώρα τον Ιούνιο του 2018 λίγο πριν τη λήξη του σχολικού έτους 2017-2018 και με τη συμμετοχή 134 μαθητών/τριών που φοιτούσαν στα δημόσια σχολεία της περιοχής της Ορεστιάδας, και πιο συγκεκριμένα στο 3ο και στο 4ο δημοτικό σχολείο Ορεστιάδας. Ο τύπος της έρευνας, που επιλέγηκε, ήταν η Ποσοτική μέθοδος με τη συνδρομή ενός ειδικά διαμορφούμενου στις ανάγκες των μαθητών/τριών Ερωτηματολογίου και αποτελούμενου από 20 στην πλειοψηφία τους κλειστές ερωτήσεις και εν μέρει ερωτήσεις γνώμης. Το ερωτηματολόγιο αυτό κατεβλήθη προσπάθεια να σχεδιαστεί κατάλληλα για τους μαθητές των τελευταίων τριών τάξεων του Δημοτικού, ώστε να μην τους δυσκολέψει αναγνωστικά και εννοιολογικά, αλλά και να συμπληρωθεί πρόθυμα και γρήγορα. Ακολούθησε η ανάλυση/επεξεργασία των δεδομένων με το στατιστικό πακέτο SPSS 17.0, η Συζήτηση/Ερμηνεία των αποτελεσμάτων, καθώς και η εξαγωγή των συμπερασμάτων της διερευνητικής αυτής προσπάθειας να καταγράψει τις απόψεις, αντιλήψεις των μαθητών/τριών των μεγάλων τάξεων του Δημοτικού αναφορικά με την εκμάθηση και τα οφέλη του ζητήματος της Ορθογραφίας. Learning the spelling under the pedagogical perspective is a very interesting academic, undetermined, yet semi-unexplained, issue with regard to the Greek language. A language that is multifaceted, complex and with its basic elements sounds and words, as well as inner thoughts and thoughts of people, especially students. As a language, therefore, is the imprint or codified expression of the logic and the inner world of the individual, which in this case is a language distinct in the speech and speech of a linguistic community, constituting a potential transponder of ideas, views, attitudes, perceptions and principles (Mitsis , 1999). The interest of the present work will be focused on the investigation of teaching of the spelling, namely the learning of the spelling writing in the last three grades of elementary school. The main purpose of this research will be to explore the views of pupils studying in the major classes of the 4th, 5th, 6th grades of the Primary School, recording the problems of teaching, as well as the difficulties they encounter in their study with a view to timely combating these problems. The survey took place in June 2018 shortly before the end of the school year 2017-2018 and with the participation of 134 students attending public schools in the Orestiada region, in particular at the 3rd and 4th primary school of Orestiada. The type of research chosen was the Quantitative Method with the help of a questionnaire specifically tailored to the needs of the students and consisting of 20 mostly closed questions and partly opinion questions. This questionnaire was designed to be designed appropriately for the pupils of the last three classes of the Primary School, so that it would not be difficult for them to read and conceptual, but it would also be filled willingly and quickly. It followed the analysis / processing of the data with the SPSS 17.0 statistical package, the Discussion / Interpretation of the results, as well as the conclusions of this exploratory effort to capture the views, perceptions of the pupils of the major classes of the Municipal in terms of learning and the benefits of Spelling.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγώνen_US
dc.subjectδιδασκαλίαen_US
dc.subjectπρωτοβάθμια εκπαίδευσηen_US
dc.subjectμαθητέςen_US
dc.subjectδημοτικό σχολείοen_US
dc.subjectελληνική γλώσσαen_US
dc.subjectορθογραφίαen_US
dc.subjectγραφήen_US
dc.subjectεκπαιδευτικές αλλαγέςen_US
dc.subjectδιορθωτικές μέθοδοι ορθογραφίαςen_US
dc.subjectteachingen_US
dc.subjectprimary educationen_US
dc.subjectpupilsen_US
dc.subjectelementary schoolen_US
dc.subjectGreek languageen_US
dc.subjectspellingen_US
dc.subjectwritingen_US
dc.subjecteducational changesen_US
dc.subjectcorrective spelling methodsen_US
dc.titleΑντιμετώπιση του ζητήματος της ορθογραφίας από μαθητές Δημοτικούen_US
dc.typeMSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record