Show simple item record

dc.contributor.advisorΓρίβα, Ελένη
dc.contributor.authorΑλμπάνη, Καλλιόπη
dc.date.accessioned2019-03-01T15:22:44Z
dc.date.available2019-03-01T15:22:44Z
dc.date.issued2019-01
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/1226
dc.descriptionΜεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Επιστήμες της Αγωγής: Διδασκαλία της Νέας Ελληνικής Γλώσσαςen_US
dc.description.abstractΣκοπό της παρούσας εργασίας αποτελεί η διερεύνηση των στάσεων εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης αναφορικά με τις αρχές, τις στρατηγικές-πρακτικές, τα εμπόδια εφαρμογής της Διαφοροποιημένης Διδασκαλίας, καθώς και το αν υπάρχει ταύτιση ή διαφοροποίηση στις απόψεις τους ως προς τη Σπουδαιότητα των θέσεων της Διαφοροποιημένης Διδασκαλίας και τη Συχνότητα ενσωμάτωσης στους στην εκπαιδευτική καθημερινότητα. Τα παραπάνω μελετώνται, με γνώμονα τη σύγχρονη πολυπολιτισμική σύνθεση των ελληνικών σχολείων, στα οποία, πέρα από τα παιδιά της κυρίαρχης εθνικής ομάδας, φοιτά πληθώρα παιδιών μεταναστών και προσφύγων. Έτσι, διαμορφώνεται ένα εκπαιδευτικό περιβάλλον με ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες που καλείται να ενσωματώσει αποτελεσματικά και να αξιοποιήσει δημιουργικά τα ποικίλα πολύμορφα χαρακτηριστικά των μαθητών του. Η έρευνα επικεντρώνεται σε τέσσερα ερευνητικά ερωτήματα: α) Ποιες οι απόψεις των συμμετεχόντων για τα οφέλη εφαρμογής των πρακτικών Διαφοροποιημένης Διδασκαλίας σε τάξεις με μαθητές ποικίλλων πολιτισμικών προελεύσεων, β) Ποια τα εμπόδια εφαρμογής της διδακτικής διαφοροποίησης στην εκπαιδευτική διαδικασία, γ) Ποιες οι απόψεις τους για τη σπουδαιότητα των πρακτικών Διαφοροποιημένης Διδασκαλίας που σχετίζονται με το Αναλυτικό Πρόγραμμα και το Διδακτικό Σχεδιασμό και με ποια συχνότητα τις αξιοποιούν στην τάξη τους, δ) Ποιες είναι οι απόψεις τους για τη σπουδαιότητα των πρακτικών της που σχετίζονται με το Διδακτικό Περιεχόμενο και τις Εκπαιδευτικές Στρατηγικές και με ποια συχνότητα τις αξιοποιούν στην τάξη τους και, τέλος, αν ε) Σημειώνεται ταύτιση ή απόκλιση/διαφοροποίηση ανάμεσα στις απόψεις των εκπαιδευτικών ως προς τη Σπουδαιότητα των πρακτικών Διαφοροποιημένης Διδασκαλίας και την πρακτική τους εφαρμογή. Για την εκπόνηση της συγκεκριμένης έρευνας χρησιμοποιήθηκε ερωτηματολόγιο με ερωτήσεις κλειστού τύπου, που αναλύθηκε στατιστικά με υπολογιστικά φύλλα Excel. Αναφορικά με τα αποτελέσματά της, εν συντομία αναφέρεται πως οι εκπαιδευτικοί αναγνωρίζουν τη Σπουδαιότητα και τα οφέλη της Διαφοροποιημένης Διδασκαλίας, πάραυτα αναδεικνύεται πως αδυνατούν να την εφαρμόσουν καθολικά στη διδακτική διαδικασία, λόγω εμποδίων, όπως η ελλιπής κατάρτιση. Έτσι, προκύπτει η ανάγκη επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών και συνολικής αναδιαμόρφωσης των σύγχρονων εκπαιδευτικών δεδομένων.The purpose of this paper is to investigate the beliefs of Greek primary education teachers in relation to principles, strategic practices, obstacles to the implementation of Differentiated Instruction and if the importance of the positions of Differentiated Instruction and the frequency of integration during their daily routine differentiate. The above are studied, based on the modern multicultural composition of the Greek schools, where attend a large number of children of immigrants and refugees, besides the children of the dominant ethnic group. Thus, an educational environment with special educational needs is formulated, which is required to effectively integrate and creatively exploit the diverse polymorphic characteristics of its pupils. Τhe research focuses on four main questions: a) What are the views of the participants about the benefits of implementing Differentiated Instruction practices in classes with students of diverse cultures, b) What are the obstacles to the application of the educational modulation in the educational process, c) their views on the importance of Differentiated Instruction practices related to the curriculum and the teaching design and how often they use them in their classroom, d) What are their views on the importance of its practices related to the teaching content and the educational strategies and with what frequency do they use in their class and, finally, whether e) There is an identification or divergence/differentiation between the views of the teachers on the importance of Differentiated Instruction Practices and their practical application. A questionnaire with closed-ended questions was used to prepare this survey, which was analyzed statistically with Excel spreadsheets. In terms of its results, it is briefly stated that teachers recognize the Importance and Benefits of Differentiated Instruction, but it is shown to be unable to apply it universally to the teaching process, due to obstacles such as inadequate training. Thus, there is a need to educate teachers and to overhaul the modern educational data.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγώνen_US
dc.subjectδιαφοροποιημένη διδασκαλίαen_US
dc.subjectαπόψεις εκπαδευτικώνen_US
dc.subjectεκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας εκπαίδευσηςen_US
dc.subjectπρακτικές εφαρμογήςen_US
dc.subjectπολυπολιτισμικότηταen_US
dc.subjectμετανάστεςen_US
dc.subjectπρόσφυγες μαθητέςen_US
dc.subjectdifferentiated instructionen_US
dc.subjectteachers' perspectivesen_US
dc.subjectprimary education teachersen_US
dc.subjectimplementation practicesen_US
dc.subjectmulticulturalismen_US
dc.subjectimmigrant studentsen_US
dc.subjectrefugee studentsen_US
dc.titleΟι απόψεις των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για την εφαρμογή της διαφοροποιημένης διδασκαλίας σε διαπολιτισμικές τάξειςen_US
dc.typeMSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record