Show simple item record

dc.contributor.advisorΘωίδης, Ιωάννης
dc.contributor.authorΔημοπούλου, Πηνελόπη
dc.date.accessioned2019-03-01T15:34:59Z
dc.date.available2019-03-01T15:34:59Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/1228
dc.descriptionΜεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Επιστήμες της Αγωγής: Επαγγελματική Μάθηση και Καινοτομίες στην Εκπαίδευσηen_US
dc.description.abstractΤις τελευταίες δεκαετίες παρουσιάζει έντονο ερευνητικό ενδιαφέρον ο ελεύθερος χρόνος των παιδιών και ειδικότερα η εμπλοκή των γονέων. Η παρούσα έρευνα είχε ως κύριο σκοπό τη διερεύνηση των αντιλήψεων των παιδιών για τη γονεϊκή εμπλοκή στον εξωσχολικό και οικογενειακό ελεύθερο χρόνο των παιδιών. Ειδικότερα, η έρευνα εστιάζει σε επιμέρους πτυχές του εξωσχολικού χρόνου των παιδιών και συγκεκριμένα σε δραστηριότητες, στάσεις και συμπεριφορές, στον τρόπο και το είδους συμμετοχής των γονέων, καθώς και σε κοινές δραστηριότητες και ενδιαφέροντα των παιδιών και των γονέων στον εξωσχολικό ελεύθερο χρόνο. Το δείγμα συγκροτούν μαθητές Γ’ Δημοτικού-Β’ Γυμνασίου (300 μαθητές). Οι θεματικοί άξονες του ερωτηματολογίου αφορούν τις δραστηριότητες των παιδιών κατά τον ελεύθερο χρόνο, τα ποιοτικά χαρακτηριστικά του ελεύθερου χρόνου, τη σχέση του σχολείου με τον ελεύθερο χρόνο και τη γονεϊκή εμπλοκή σε εξωσχολικό και οικογενειακό ελεύθερο χρόνο των παιδιών. Τα δεδομένα της έρευνας οδηγούν στη διαπίστωση ότι παρουσιάζεται σε μεγάλο βαθμό η ανάγκη των παιδιών για συμβουλές από τους γονείς τους αναφορικά με θέματα εξωσχολικού ελεύθερου χρόνου. Επίσης, μεγάλη συχνότητα εμφάνισης παρουσιάζει η παροχή γνώσεων από τους γονείς σε σχέση με δραστηριότητες με τις οποίες απασχολούνται τα παιδιά, όπως επίσης και η αναγνώριση από πλευράς τους της προσπάθειας και της απόδοσης των παιδιών στις δραστηριότητες αυτές. In recent decades there is intense interest in children’s leisure time and especially in the involvement of parents. The main purpose of this research was to investigate children's perceptions of parental involvement in children's out-of-school and family leisure. In particular, the research focuses on individual aspects of children's out-of-school time, in particular on activities and attitudes, on the way and type of parent involvement, and on common activities and interests of children and parents in out-of-school leisure. The sample consists of students of 3rd Primary-2ndSecondary School (300 students). The modules of the questionnaire are related to the activities of children during leisure time, the qualities of leisure time, the relationship of school with leisure time and parental involvement in children's out-of-school and family leisure. The survey data leads to the conclusion that children's need for counseling from their parents about the issues of extra-curricular leisure time is greatly explained. There is also a high incidence of parenting knowledge in relation to activities that children are engaged in, as well as recognizing the efforts and performance of children in these activities.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγώνen_US
dc.subjectελεύθερος χρόνοςen_US
dc.subjectγονεϊκή εμπλοκήen_US
dc.subjectπαιδιάen_US
dc.subjectδραστηριότητεςen_US
dc.subjectleisure timeen_US
dc.subjectparental involvementen_US
dc.subjectchildrenen_US
dc.subjectactivitiesen_US
dc.titleΟικογένεια και Ελεύθερος Χρόνος: Οι απόψεις των Παιδιώνen_US
dc.typeMSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record