dc.description.abstract | Η πολυσήμαντη λέξη ειρήνη, επιδέχεται πολλούς ορισμούς προκειμένου να προσεγγιστεί ολιστικά η σημασία της. Η πλειονότητα των ανθρώπων προσδίδει στην ειρήνη θετικό αξιακό φορτίο. Η ηθική και ανθρωπιστική διάστασή της προάγει αξίες που συστήνουν έναν Πολιτισμό Ειρήνης όπως: η αγάπη, ο σεβασμός για την ανθρώπινη ζωή και τα ανθρώπινα δικαιώματα, η κοινωνική δικαιοσύνη, η αποδοχή στη διαφορετικότητα, η αλληλεγγύη, η ισότητα, η συνεργασία και η δημοκρατία. Σκοπός της εργασίας είναι να διερευνήσει τις αναπαραστάσεις των παιδιών της νηπιακής ηλικίας για την ειρήνη, ως ηθική και ανθρωπιστική αξία, όπως αυτές αναπαράγονται στη νηπιακή εικαστική δημιουργία. Επιχειρείται η σημειωτική ανάλυση παιδικών ιχνογραφημάτων βασιζόμενη στο μοντέλο της Γραμματικής του Οπτικού σχεδιασμού των Gunther Kress και Theo Van Leewen. Στην παρούσα εργασία το ιχνογράφημα με συγκεκριμένη θεματική, αναγνωρίζεται ως ένα είδος γλώσσας σε ένα πλαίσιο εικονογραφικής επικοινωνίας. Αξιοποιείται ως υλικό πληροφόρησης των αναπαραστάσεων των νηπίων και αντιμετωπίζεται ως πολιτισμικό προϊόν που αποκαλύπτει το επίπεδο επίδρασης του κοινωνικοπολιτισμικού πλαισίου στη διαμόρφωση των αντιληπτικών δομών για την ειρήνη. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, τα νήπια προσεγγίζουν την ειρήνη κυρίως ως μια κατάσταση που προκαλεί θετικά συναισθήματα και δευτερευόντως αναφέρονται στην αξιακή της διάσταση, δίνοντας έμφαση στον ηθικό και στον ανθρωπιστικό χαρακτήρα της. The meaningful word peace, is subject to many definitions in order to fully approach its meaning. The majority of people confers peace positive charge of values. Its moral and humanistic dimension promotes values that constitute a Peace Culture such as: love, respect for human life and human rights, social justice, acceptance of diversity, solidarity, equality, cooperation and democracy. The purpose of the study is to investigate the children's representations of early childhood for peace, as a moral and humanitarian value, as reproduced in early artistic creation. The semiotic analysis of children's sketches is based on Gunther Kress and Theo Van Leewen's Visual Grammar Model. In the present study the sketch of a specific subject is recognized as a kind of language in a context of pictorial communication. It is exploited as information material for infant representations and is treated as a cultural product that reveals the level of impact of the socio-cultural framework on the formation of perceptual structures for peace. According to the results of the survey, infants approach peace mainly as a situation that produces positive feelings and, secondly, they refer to its value dimension, emphasizing its moral and humanistic character. | en_US |