Show simple item record

dc.contributor.advisorΘωίδης, Ιωάννης
dc.contributor.authorΒράντση, Μελπομένη
dc.date.accessioned2019-03-04T15:02:23Z
dc.date.available2019-03-04T15:02:23Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/1231
dc.descriptionΔιατμηματικό Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών & Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.description.abstractΟ ελεύθερος χρόνος και η λειτουργία του ως πλαίσιο μάθησης και ανάπτυξης παιδιών και εφήβων αλλά και ως πλαίσιο αλληλεπίδρασης γονέων και παιδιών προσελκύει το ενδιαφέρον ολοένα και περισσότερων ερευνητών. Η παρούσα έρευνα είχε ως βασικό σκοπό τη διερεύνηση του τρόπου συμμετοχής των γονέων στον ελεύθερο χρόνο των παιδιών τους και την ποσοτική αποτίμηση των αντιλήψεων τους για τον οικογενειακό ελεύθερο χρόνο και τις δραστηριότητες που τον συνθέτουν. Για τον λόγο αυτόν δομήθηκε ένα ερωτηματολόγιο που απευθυνόταν σε γονείς παιδιών και εφήβων με σκοπό την καταγραφή των απόψεων τους σχετικά με α) τον τρόπο αξιοποίησης του ελεύθερου χρόνου από τα παιδιά τους, β) τον τρόπο συμμετοχής τους στον ελεύθερο χρόνο των παιδιών, γ) τη συμμετοχή τους σε δραστηριότητες οικογενειακού ελεύθερου χρόνου και δ) τις δραστηριότητες του προσωπικού ελεύθερου χρόνου τους. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν πως ο ελεύθερος χρόνος των παιδιών αναγνωρίζεται από τους γονείς ως πλαίσιο που πρέπει να διαμορφώνεται με δραστηριότητες ευχαρίστησης και μάθησης. Η συμμετοχή τους στον ελεύθερο χρόνο των παιδιών εκφράζεται μέσω της διαμόρφωσης ενός ενισχυτικού περιβάλλοντος που υποστηρίζει και ενθαρρύνει με διαφορετικούς τρόπους την σωστή αξιοποίηση του. Ως πλαίσιο οικογενειακής αλληλεπίδρασης, ο ελεύθερος χρόνος της οικογένειας περιλαμβάνει κυρίως καθημερινές δραστηριότητες, αθλητικά ενδιαφέροντα αλλά και οικογενειακές εκδρομές. Ως προς τον προσωπικό ελεύθερο χρόνο των γονέων, η έρευνα έδειξε πως οι γονείς αφιερώνουν τον συγκεκριμένο χρόνο στην οικογένεια τους. Μέσα από τα ευρήματα της έρευνας διαπιστώθηκαν στατιστικά σημαντικές διαφορές τόσο ανάμεσα στα δύο φύλα όσο και ανάμεσα στους γονείς διαφορετικών ηλικιών, ως προς την ενασχόληση τους με τον ελεύθερο χρόνο των παιδιών και με τον οικογενειακό ελεύθερο χρόνο. Συγκεκριμένα, η έρευνα κατέληξε στο συμπέρασμα πως οι μητέρες αλλά και οι γονείς μικρότερης ηλικίας διαφοροποιούνται τόσο ποσοτικά, δηλαδή ως προς τη συχνότητα συμμετοχής όσο και ποιοτικά, δηλαδή ως προς το είδος της συμμετοχής τους και στις δύο διαστάσεις του ελεύθερου χρόνου που διερευνήθηκαν. Leisure time and its functioning as a framework for the learning and development of children and adolescents, as well as a context of interaction between parents and children, attracts the interest of more and more researchers. The main purpose of this research is to investigate how parents can participate in their children's leisure time and to quantify their perceptions of family leisure and its activities. For this reason, a questionnaire addressed to parents of children and adolescents was set up to record their views on: a) how children use their leisure time b) their participation in children’s leisure activities c) their participation in family leisure activities and d) the activities of their own leisure time. The results of the survey have shown that children's leisure time is recognized by parents as a framework that must be shaped by pleasure and learning activities. Their participation in the leisure time of children is expressed through the creation of a supportive environment that encourages in different ways the proper use of leisure time. As a family interaction framework, family leisure time includes mainly day-today activities, sports interests and family excursions. Regarding parents' personal leisure time, research has shown that parents dedicate this time to their family. Through the research, findings revealed statistically significant differences both between sexes and between parents of different ages, in terms of their involvement in children’s leisure time and family leisure. In particular, in the two dimensions of leisure time investigated, the research concluded that both mothers and younger parents differ in quantitative term, that is the frequency of participation, and qualitative term, that is their type of participation.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.subjectελεύθερος χρόνος παιδιώνen_US
dc.subjectοικογενειακός ελεύθερος χρόνοςen_US
dc.subjectγονεϊκή εμπλοκήen_US
dc.subjectκατ' οίκον εργασίεςen_US
dc.subjectεξωσχολικός χρόνοςen_US
dc.subjectchildren's leisure timeen_US
dc.subjectfamily leisureen_US
dc.subjectparental involvementen_US
dc.subjecthomeworken_US
dc.subjectout-of-school timeen_US
dc.titleΟικογένεια και Ελεύθερος Χρόνος: Οι απόψεις των Γονέωνen_US
dc.typeMSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record