Show simple item record

dc.contributor.advisorΜπράτιτσης, Θαρρενός
dc.contributor.authorΜαρούλη, Αρχοντούλα
dc.date.accessioned2019-03-22T15:33:25Z
dc.date.available2019-03-22T15:33:25Z
dc.date.issued2019-02
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/1245
dc.descriptionΜεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Επιστήμες της Αγωγής: Οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης-Εκπαιδευτική Ηγεσίαen_US
dc.description.abstractΗ Αφηγηματική Συμβουλευτική Υποβοήθηση αποτελεί ένα νέο, ανεξερεύνητο, μέχρι πρόσφατα, πεδίο στην επίλυση των συγκρούσεων στους εκπαιδευτικούς οργανισμούς. Η παρούσα έρευνα βασίζεται σε αφηγήσεις προσωπικών ιστοριών και συγκεκριμένα σε περιστατικά συγκρούσεων διοικητικών στελεχών στο χώρο εργασίας τους, στοχεύοντας στην παρατήρηση των εναλλαγών των απόψεων τους πριν και μετά το πέρας των αφηγήσεων. Η ερευνήτρια, χρησιμοποιώντας ως εργαλείο την Αφηγηματική Συμβουλευτική Υποβοήθηση, ακούει προσεκτικά τις ιστορίες συγκρούσεων πέντε διοικητικών στελεχών της ιδιωτικής εκπαίδευσης καθοδηγώντας τους να αξιολογήσουν, σύμφωνα με τις δικές τους αξίες και πιστεύω, τις βαθύτερες αιτίες που τους οδήγησαν εκεί και να ανακατασκευάσουν την αρχική τους ιστορία. Σκοπός του είναι να διερευνήσει αφενός το βαθμό στον οποίο τα διοικητικά στελέχη αντιλαμβάνονται τις «ρίζες» των συγκρούσεων που διαδραματίζονται στους εκπαιδευτικούς οργανισμούς, δικαιολογώντας ή όχι τους συναδέλφους τους και αφετέρου τις προϋποθέσεις εφαρμογής της μεθόδου στην πράξη. Η μελέτη στηρίζεται σε μια καθοδηγούμενη συζήτηση, σε ένα πλαίσιο ερωτημάτων που δημιουργήθηκαν για να αποσαφηνίσουν τις διάφορες πτυχές των προβληματικών ιστοριών και να προκαλέσουν την αντίδραση των συμμετεχόντων στη σύγκρουση. Κατά τηn εξαγωγή των συμπερασμάτων της έρευνας, εντύπωση προκαλεί η κλιμάκωση που παρατηρείται στο βαθμό αντίληψης και κατανόησης της άλλης μεριάς της σύγκρουσης, αλλά και τα στοιχεία εκείνα που αποτελούν τροχοπέδη στην άμεση εφαρμογή της.Narrative coaching is a new unexplored, so far, solution tool in the field of conflict resolution in learning organizations’ environment. The current research is based on personal storytelling and more specifically in experiences of conflicts between officersexecutives in their professional environment. The aim of the research is based on those narrations to distinguish the differences of the coachees’ reactions and ideas before and after the process of narrative coaching process. The researcher, with the assistance of Narrative Coaching, listens and records carefully the conflict stories of five executives in a private learning organization. Moreover, the researcher asks from the executives that participate in the research to evaluate according to their values and ethics the deeper causes which lead to these conflicts and to procced in recreating the initial story in order to come up with a better outcome. The aim of the researcher is to assess thoroughly on the one hand the level of understanding from the executives’ side of the causes that lied beneath their behavior and the connection with the conflicts that were caused because of them with their colleagues in a learning organization. On the other hand, there is an attempt from scientific perspective to check the requirements and the results in the case of implementing the narrative coaching technique in practice.The whole research is focusing in a storytelling motivo where the executives are called not only to tell their stories but also to answer to a series of question which were created to lead them in clarifying the separate aspects of the problematic stories they narrated and to provoke the reactions of the participants. Finally, at the conclusions’ section it appears interesting the escalation that is highlighted in the level of understanding of the perspective of the opposite side of the conflict and the comprehension of the causes and mistakes which in first place created the conflict.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.subjectnarrative coachingen_US
dc.subjectnarrative conflict coachingen_US
dc.subjectorganization conflicten_US
dc.subjectnarrationen_US
dc.subjectαφηγηματική συμβουλευτική υποβοήθησηen_US
dc.subjectσυγκρούσειςen_US
dc.subjectαφήγησηen_US
dc.subjectιστορίεςen_US
dc.subjectεκπαιδευτικοί οργανισμοίen_US
dc.titleΗ αφηγηματική συμβουλευτική (narrative coaching) ως εργαλείο του ηγέτη για την ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού στους εκπαιδευτικούς οργανισμούςen_US
dc.typeMSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record