dc.description.abstract | Η παρούσα εργασία αποσκοπεί στη διερεύνηση του λόγου που κατά καιρούς έχουν παραγάγει οι εκπονητές της ελληνικής εκπαιδευτικής πολιτικής αναφορικά με το ρόλο και τη διαδικασία επιλογής των εκπαιδευτικών στελεχών.
Η εργασία διαρθρώνεται σε έξι κεφάλαια. Το πρώτο κεφάλαιο αποτελεί την εισαγωγή, όπου και αναλύεται η προβληματική και η σημασία της παρούσας έρευνας και αποσαφηνίζονται οι βασικοί όροι που σχετίζονται με το θέμα.
Ακολουθεί το δεύτερο κεφάλαιο, στο οποίο αναλύεται η εκπαιδευτική διοίκηση και η στελέχωσή της, καθώς και το τρίτο κεφάλαιο το οποίο μελετά το θέμα της επιλογής διευθυντικών στελεχών στις σχολικές μονάδες. Ειδικότερα, στο κεφάλαιο αυτό αναλύονται οι Νόμοι 3467/2006, 3848/2010, 4327/2015 και 4473/2017.
Ακολουθεί το τέταρτο κεφάλαιο στο οποίο και αναλύεται η μεθοδολογία της έρευνας. Συγκεκριμένα, αναφέρονται ο σκοπός και οι στόχοι, τα ερευνητικά ερωτήματα, η μέθοδος ανάλυσης καθώς και οι περιορισμοί της έρευνας.
Στο πέμπτο κεφάλαιο παρουσιάζονται τα αποτελέσματα της έρευνας, με παρουσίαση των συγκριτικών πινάκων σχετικά με την επιλογή διευθυντών σχολικών μονάδων καθώς και ερμηνεία αυτού. Τέλος, αναφέρονται τα συμπεράσματα που προκύπτουν από όλη την έρευνα.
8
Το κύριο συμπέρασμα που προέκυψε από την παρούσα μελέτη είναι ότι υπάρχουν συνεχείς αλλαγές στο νομοθετικό πλαίσιο σχετικά με τα κριτήρια επιλογής των διευθυντών των σχολικών μονάδων, γεγονός που επηρεάζει με αρνητικό τρόπο τόσο την αξιοπιστία του όλου αυτού συστήματος όσο και τον προσανατολισμό των υποψηφίων. Σε σχέση με την αναζήτηση αποτελεσματικών μοντέλων διοίκησης, τη νοηματοδότηση της αποτελεσματικής διοίκησης και τα αναμενόμενα οφέλη από τις αλλαγές, ο λόγος των εκπονητών αναδεικνύεται ασαφής και γενικόλογος, με εξαγγελίες για αναβάθμιση του εκπαιδευτικού συστήματος που όμως δεν πραγματοποιείται, με αποτέλεσμα, με την ανάδειξη κάθε νέας κυβέρνησης, να ανακύπτει θέμα τροποποίησης του εκάστοτε υφιστάμενου συστήματος. Η διαρκής μεταβλητότητα όμως, δεν αποτέλεσε ποτέ ουσιαστική και οργανωμένη προσπάθεια αλλά περισσότερο ακολουθία των εκάστοτε πολιτικών σκηνικών που επικρατούσαν στη χώρα, τη δεδομένη χρονική στιγμή. The present work aims at exploring the discourse that the makers of the Greek educational policy have produced from time to time with regard to the role and the process of selection of the education managers.
The thesis is structured in six chapters. The first chapter presents the introduction, analyzing the problem and importance of the present research and clarifying the basic terms related to the subject.
The second chapter, analyzes the educational administration and its staffing, and the third chapter, which studies the issue of the selection of managers in the school units, follows. In particular, this chapter analyzes Laws 3467/2006, 3848/2010, 4327/2015 and 4473/2017.
The fourth chapter analyzes the methodology of the survey. In particular, the purpose and objectives, the research questions, the method of analysis and the limitations of the research are mentioned.
In the fifth chapter the results of the research are presented, with a presentation of comparative tables regarding the selection of school unit managers and their interpretation. Finally, the findings from the whole survey are reported.
The main conclusion that emerges from this study is that there are constant changes in the legislative framework on the selection criteria of school managers, which negatively affects both the credibility of system as a whole and the orientation of the candidates. In connection with the search for efficient management models, the concept of effective administration and the expected benefits of changes, the discourse is unclear and non specific, with announcements for upgrading the education system, which they do not take place. With every election of a new government, a change of the existing system arises. Nevertheless, the lasting volatility was never a substantial and organized effort, but rather a sequence of the political scenes that prevailed in the country at the time. | en_US |