dc.description.abstract | Σε μια εποχή όπου κυριαρχεί η παγκοσμιοποίηση και ο τεχνοκρατικός χαρακτήρας σε κάθε ανεπτυγμένη χώρα απαραίτητη κρίνεται η υιοθέτηση και εφαρμογή καινοτομιών από τη διεύθυνση και από τους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι με την καθοδήγηση και συνεχή παρότρυνση και υποστήριξη της εκάστοτε διεύθυνσης, εισάγουν και προωθούν καινοτόμες δράσεις και δραστηριότητες στον εκπαιδευτικό χώρο. Σκοπό της παρούσας διπλωματικής εργασίας αποτελεί η καταγραφή και ανάδειξη των αντιλήψεων των διευθυντών και των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, σχετικά με το ρόλο που αυτοί διαδραματίζουν στην εισαγωγή, διαχείριση και αξιολόγηση καινοτόμων δράσεων στον εκπαιδευτικό χώρο. Στο θεωρητικό μέρος της εργασίας περιγράφεται η έννοια της καινοτομίας, οι τρόποι εφαρμογής της στην εκπαίδευση, τα βήματα σχεδιασμού καινοτόμων δράσεων, ο ρόλος της ηγεσίας στην υλοποίηση και προώθησή τους και τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα ενός ηγέτη στη σχολική μονάδα. Στο ερευνητικό στάδιο της εργασίας μελετώνται οι παράγοντες της ηλικίας, γνώσης ξένων γλωσσών και χρήσης υπολογιστών από τους διευθυντές και τους εκπαιδευτικούς που απασχολούνται στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, καθώς και τα έτη προϋπηρεσίας τους, σε συνδυασμό με τις απόψεις που εκφράζουν και τη στάση τους απέναντι στην υιοθέτηση και εφαρμογή καινοτόμων δραστηριοτήτων στον εκπαιδευτικό χώρο. Γίνεται χρήση της ποσοτικής έρευνας συλλογής δεδομένων και ως ερευνητικό εργαλείο χρησιμοποιείται το ερωτηματολόγιο. Η έρευνα αναδεικνύει τη σημασία της εισαγωγής, διαχείρισης και αξιολόγησης της καινοτομίας στη σχολική μονάδα τόσο σε θεωρητικό όσο και σε πρακτικό επίπεδο. Επιπλέον, αναγνωρίζει και καθιστά αναγκαία την ύπαρξη κατάλληλης ηγεσίας, ως φορέα καινοτόμων αλλαγών στον εκπαιδευτικό χώρο.At a time when globalization and technocratic dominance prevail in every developed country, it is essential to adopt and implement innovations from management and educators who, with the guidance and constant encouragement and support of each management, introduce and promote innovative actions and activities in the educational field. The aim of this diploma thesis is the role of the Director in the introduction, management and evaluation of innovative actions in the field of primary education. The theoretical part of the work describes the concept of innovation, ways of applying it to education, the steps of designing innovative actions, the role of leadership in their implementation and their promotion, and the characteristics of a leader in the school unit. In the research phase of the study we study the factors of age, foreign language and computer use by the directors and teachers employed in the primary education, as well as their years of service, together with the opinions expressed and their attitude towards adoption and the implementation of innovative activities in the field of education. Quantitative data collection research is being used and as a research tool, a questionnaire is being used. The research highlights the importance of introducing, managing and evaluating innovation in the school unit at both the theoretical and practical levels. In addition, it recognizes and requires the existence of appropriate leadership as a vector of innovative change in the field of education. | en_US |