dc.description.abstract | Η παρούσα εργασία αποτελεί μία προσπάθεια εντοπισμού της αναγκαιότητας επιμόρφωσης και κατάρτισης των εκπαιδευτών ενηλίκων στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας, όπως την αντιλαμβάνονται οι ίδιοι οι εκπαιδευτές. Με δεδομένο ότι οι κοινωνικές ,οικονομικές και πολιτισμικές συνθήκες συνεχώς μεταβάλλονται, συνεχώς αυξάνονται και οι ρόλοι που πρέπει να αναλάβουν οι εκπαιδευτές. Στην έρευνα συμμετείχαν συνολικά 104 εκπαιδευτές ενηλίκων οι οποίοι υπηρετούν στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας των νομών Κοζάνης, Φλώρινας και Θεσσαλονίκης. Οι επιμορφωτικές ανάγκες των εκπαιδευτών ενηλίκων διερευνήθηκαν με τη χρήση ερωτηματολογίου, το οποίο διερευνά τις προσωπικές τους κρίσεις, σε ότι αφορά τα ζητήματα για τα οποία χρειάζονται επιμόρφωση. Επίσης, διερευνάται ο βαθμός που επηρεάζουν διάφοροι δημογραφικοί παράγοντες, όπως το φύλο, η επαγγελματική εμπειρία, η σχέση εργασίας και η ηλικία την εκτίμηση των επιμορφωτικών αναγκών των εκπαιδευτών. Από τα αποτελέσματα της έρευνας παρατηρείται ότι οι συμμετέχοντες θεωρούν σημαντικό να επιμορφωθούν σε ζητήματα ανάπτυξης των επικοινωνιακών δεξιοτήτων, δημιουργίας κατάλληλου εκπαιδευτικού κλίματος, ενίσχυσης του υποστηρικτικού και βοηθητικού τους ρόλου κατά την κατά τη μαθησιακή διαδικασία, αξιολόγησης και προγραμματισμού της διδασκαλίας. Επίσης, φαίνεται ότι οι δημογραφικοί παράγοντες δεν επιδρούν σημαντικά στη διαμόρφωση των αντιλήψεων των εκπαιδευτικών.
This paper is an attempt to identify the necessity for education and training of adult educators in Second Chance Schools, as they perceive it. Given that social, economic and cultural conditions are constantly changing, the roles that trainers have to undertake are constantly increasing. A total of 104 adult educators attended the survey, serving in Second Chance Schools in the prefectures of Kozani, Florina and Thessaloniki. The training needs of adult educators were investigated using a questionnaire, which explores their personal judgments on the issues for which they need training. It also explores the extent to which various demographic factors such as gender, professional experience, working conditions and age influence the assessment of training needs of trainers. Research findings show that research participants consider it important to train on issues of developing communication skills, creating an appropriate educational climate, enhancing their supportive and auxiliary role in the learning process, assessment and programming of teaching. It also appears that demographic factors do not have a significant impact on the formation of teachers' perceptions. | en_US |