dc.description.abstract | Στη παρούσα εργασία γίνεται παρουσίαση των ειδικών μαθησιακών δυσκολιών, ενώ ακολουθεί σχετική έρευνα. Στο πρώτο κεφάλαιο γίνεται εισαγωγή στις ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, όπου γίνεται η ιστορική προσέγγιση, οι ορισμοί που έχουν κατά καιρούς ειπωθεί, η κατηγοριοποίηση και τα γενικά χαρακτηριστικά των μαθητών με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες. Κάθε ένα από τα κεφάλαια 2 έως 5 αναφέρεται σε μία από τις μαθησιακές δυσκολίες (Δυσλεξία, Δυσαναγνωσία, Δυσγραφία και Δυσαριθμησία). Στα κεφάλαια αυτά παρατίθενται οι ορισμοί, η συχνότητα και τα χαρακτηριστικά των παιδιών με τις δυσκολίες που αναφέρονται. Το έκτο κεφάλαιο αφορά τις πρώιμες ενδείξεις ειδικών μαθησιακών δυσκολιών και συγκεκριμένα τη πρώιμη ανίχνευση και αντιμετώπισή τους, αλλά και τη σημασία που έχει ο έγκαιρος εντοπισμός των μαθησιακών δυσκολιών. Στη συνέχεια διεξάγεται η έρευνα, της οποίας ο στόχος συνίσταται στην διερεύνηση των απόψεων των νηπιαγωγών αναφορικά με τους μαθητές με πρώιμες ενδείξεις ειδικών μαθησιακών δυσκολιών. Εξετάζεται ποια είναι τα χαρακτηριστικά των παιδιών με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες κατά τις νηπιαγωγούς, πως αναγνωρίζουν τις πρώιμες ενδείξεις των ειδικών μαθησιακών δυσκολιών και ποιοι είναι οι τρόποι με τους οποίους αντιμετωπίζουν ένα παιδί με «επικινδυνότητα» για την εμφάνιση των δυσκολιών αυτών. Τα αποτελέσματα έρευνας παρουσιάζονται στο κεφάλαιο 7, ενώ η συζήτηση των αποτελεσμάτων γίνεται στο όγδοο και τελευταίο κεφάλαιο.
This study presents the specific learning disabilities, which are followed by a research. The first chapter introduces the learning disabilities, where the historical approach, the definitions, the categorization and the general characteristics of children with special learning difficulties are mentioned. Each of the chapters 2 to 5 refers to one of the learning difficulties (Dyslexia, Dysanagnosia, Dysgraphia and Dyscalculia). These chapters detail the definitions, frequency and characteristics of children with the disabilities mentioned. The sixth chapter sets forth the early signs of specific learning disabilities, and specifically the early detection and handling, as well as the importance of early detection of learning disabilities. The research is then carried out, the aim of which is to investigate the opinions of the preschool teachers about students with early signs of specific learning disabilities. It examines the characteristics of children with specific learning disabilities in nursery school according to preschool teachers, how they recognize the early signs of learning disabilities and what are the ways in which they encounter a student who is at "risk" for learning disabilities. The research’s results are presented in chapter 7, while the results are discussed in the eighth and final chapter. | en_US |