Show simple item record

dc.contributor.advisorΤριαντάρη, Σωτηρία
dc.contributor.authorΠαππά, Άννα Μαρία
dc.date.accessioned2019-05-15T15:36:52Z
dc.date.available2019-05-15T15:36:52Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/1285
dc.descriptionΠροπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Παιδαγωγική Σχολή: Τμήμα Νηπιαγωγώνen_US
dc.description.abstractΤο θέμα της πτυχιακής εργασίας πραγματεύεται τη σημασία του θανάτου στην επικούρεια φιλοσοφία και την εξοικείωση της παιδικής ηλικίας με αυτήν. Η συγκεκριμένη εργασία εστιάζει σε δύο κύρια μέρη. Το πρώτο μέρος αφορά τον τρόπο με τον οποίο ο Επίκουρος αλλά και ο Φιλόδημος (επικούρειος φιλόσοφος) μιλούν για τον θάνατο ως ένα απόλυτα φυσιολογικό φαινόμενο στη ζωή του ανθρώπου και στο οποίο δεν θα ήταν λογικό κατά την άποψή τους να επιδεικνύουμε τους διάφορους φόβους και τις ανασφάλειες μας σχετικά με αυτόν. Ενώ το δεύτερο κύριο μέρος προσεγγίζει το ζήτημα του θανάτου ως προς την επιρροή που έχει στα παιδιά, δηλαδή το αν και πώς μπορούν να τον αντιληφθούν σε αυτήν την ευαίσθητη ηλικία η οποία καλύπτει την περίοδο των βρεφών έως και των παιδιών που είναι έξι ετών. Πέρα από τα προαναφερθέντα, η εργασία εστιάζει την προσοχή της και σε άλλα θέματα που συνδέονται με τον θάνατο όπως είναι τα στάδια που περιβάλλουν το πένθος, διάφοροι μύθοι και αλήθειες για το πως αντιλαμβάνονται τα παιδιά την απώλεια, τις θρησκευτικές αλλά και κοινωνικές προσεγγίσεις του θανάτου, τους τρόπους στήριξης και αντιμετώπισής του (οικογενειακή, σχολική και ψυχοθεραπευτική παρέμβαση) και στο τελευταίο μέρος της εργασίας προσεγγίζεται σε μια μικρή έκταση σελίδων ο τρόπος αντίληψης του θανάτου στην παιδική λογοτεχνία. Ο λόγος, δηλαδή, για τον οποίο πραγματοποιήθηκε η συγκεκριμένη πτυχιακή είναι το γεγονός πως στη σημερινή εποχή που ζούμε δεν νοείται να μην θέλουμε να μιλήσουμε και να μην προσπαθούμε να εξηγήσουμε στα παιδιά για το τι σημαίνει θάνατος και απουσία. Πιο συγκεκριμένα, όπως θεωρούμε φυσικό το γεγονός να συζητάμε μαζί τους για την έννοια της γέννησης και τη δημιουργίας έτσι κατά αυτόν τον τρόπο θα πρέπει να συζητάμε και για το δυσάρεστο ζήτημα του θανάτου, διότι ο θάνατος είναι μέσα στη ζωή και αργά ή γρήγορα κάθε άτομο βιώνει τη δική του απώλεια. Είναι σημαντικό οι ενήλικες να καταλάβουν πως η έννοια του θανάτου δυστυχώς ή ευτυχώς κατακτάται από τα παιδιά από την πολύ μικρή ηλικία και αυτό έχει ως απότοκο τα παιδιά να θέτουν πολλά υπαρξιακά ερωτήματα τα οποία φέρνουν τους γονείς τους σε δύσκολη θέση, καθώς δεν επιθυμούν να μιλήσουν ανοιχτά και απροκάλυπτα για αυτό το θέμα μπροστά στα παιδιά τους. Αν και ο θάνατος αποτελεί ένα οδυνηρό γεγονός τόσο στη ζωή των παιδιών όσο και της οικογένειάς τους, τόσο οι γονείς όσο και το σχολικό περιβάλλον, όπως θα αναφερθεί και αναλυτικότερα μέσα στην εργασία, οφείλουν να ενημερώνουν τα παιδιά έτσι ώστε να τα βοηθήσουν σε περίπτωση που βιώσουν κάποια σημαντική απώλεια.The main topic of this dissertation is the definition of death according to the Epicurean philosophy and the acclimatisation with the children. In that section, the dissertation focuses on two main parts. The first one analyzes the Epicurious and Philodemus views which are defined the death as normal phenomenon in human’s life, thus is not logical to create different fears and insecurities for death. The second section of the dissertation includes the topic of death and its influence on younger ages especially on children (from their birth moment until the age of 6) and whether they have the ability to realize the death in that ages. Furthermore, several sub- sections are included in the research. For instance, one of them is the death awareness and its stages of loss from the children perspective based on different kind of myths and truths. Moreover, other approaches that contribute to the death comprehension from the children are the social and the religious one. Another, sub- section includes the solutions for dealing with the death, from the children’s close environment and the psychotherapist help. The last part of this dissertation includes the death approach in the children literature and the importance of the issue to children. The main point of this research is the comprehension of the issue which is impossible to ignore the dialogue with children. More specific, as it is normal the discussion of the birth, it must be normal the discussion of death as well due to the existence in the life cycle. Lastly, the importance of preparation for the subject of death to the children is been discussed, in order to inform them and to avoid the creation of problems to their life.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγώνen_US
dc.subjectθάνατοςen_US
dc.subjectφιλοσοφίαen_US
dc.subjectdeathen_US
dc.subjectphilosophyen_US
dc.subjectepicurean philosophersen_US
dc.subjectεπίκουροι φιλόσοφοιen_US
dc.titleΟ θάνατος στην επικούρεια φιλοσοφία και η εξοικείωση των παιδιών με αυτόνen_US
dc.title.alternativeDeath in epicurean philosophy and the familiariazation of children with iten_US
dc.typeBSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record