Έρευνα και κατηγοριοποίηση των ποινών στο γυμνάσιο αρρένων Φλώρινας (1949-1962)
Abstract
Βασικός σκοπός αυτής της έρευνας ήταν να συγκεντρωθούν, να κατηγοριοποιηθούν, να αναλυθούν και να ερμηνευτούν οι διάφορες ποινές που επιβλήθηκαν τη δεκαετία του ’50 στο γυμνάσιο αρρένων στην πόλη της Φλώρινας. Η έρευνα αυτή, έγινε στα πλαίσια πτυχιακής εργασίας του Τμήματος Δημοτικής Φλώρινας. Η παρούσα εργασία αποσκοπεί στην ερευνητική επισκόπηση του φαινομένου των σχολικών ποινών και της σχολικής πειθαρχίας των μαθητών. Βασική μας επιδίωξη είναι να καταγράψουμε και να κατηγοριοποιήσουμε τις ποινές που επιβλήθηκαν στους μαθητές του γυμνασίου αρρένων στην πόλη της Φλώρινας ως προς τη χρονική περίοδο και την πολιτική τους επικράτηση. Τα μέσα που χρησιμοποιήθηκαν για την έρευνα και κατηγοριοποίηση των ποινών ήταν βιβλία που πάρθηκαν από τη βιβλιοθήκη της Παιδαγωγικής Σχολής της Φλώρινας και τα βιβλία που αναγνώστηκαν από το κέντρο των Γενικών Αρχείων του Κράτους (Γ.Α.Κ), Νομού Φλωρίνης, τα οποία αποτελούν σημαντική πηγή άντλησης στοιχείων και πληροφοριών για την τοπική ιστορία. Δείγμα της έρευνας αποτέλεσε ο τρόπος λειτουργίας του Συλλόγου Διδασκόντων την περίοδο 1949 – 1962. Σκοπός μας είναι η ποιοτική ανάλυση του αρχειακού υλικού. Το σχολείο της εποχής εκείνης λειτουργούσε διαφορετικά από τα σχολεία του σήμερα. Η ακριβής καταγραφή της καθημερινής συμπεριφοράς των μαθητών αλλά και η συνεχής επιτήρησή τους, τόσο εντός όσο και εκτός της σχολικής μονάδας, αποτελούσαν τη βάση του τότε εκπαιδευτικού συστήματος, προκειμένου να αξιολογούνται οι μαθητές και να καταγράφεται καθημερινώς η συμπεριφορά τους για λόγους παρατήρησης της προόδου αλλά και της γενικότερης εικόνας τους. Η ενασχόλησή μου με το συγκεκριμένο θέμα με βοήθησε να αντλήσω σημαντικές πληροφορίες για την εκπαίδευση της περιόδου αυτής. The main purpose of this research was to collect, categorize, analyze and interpret the various penalties imposed in the 1950s at the men's gymnasium in the city of Florina. This research was carried out in the framework of the dissertation of the Department of Florina. The present work aims at a research review of the phenomenon of school sentences and school discipline of students. Our main objective is to record and categorize the sentences imposed on the students of high school in the city of Florina in terms of their time and political prevalence. The tools used to investigate and classify sentences were books taken from the Library of the Faculty of Education in Florina and the books read from the Center of the General Archives of the State (GFC), Florina County, which are an important source of data and information for local history. The sample of the research was the way the Teachers' Association worked in 1949 - 1962. Our aim is the qualitative analysis of the archival material. The school of that time operated differently from the schools of today. The exact recording of the students' daily behavior and their continuous monitoring, both inside and outside the school unit, formed the basis of the then educational system in order to evaluate students and to record their behavior on a daily basis for the purpose of observing progress and their overall image. My involvement with this topic has helped me to get important information on the training of this period.