Έρευνα και κατηγοριοποίηση των ποινών στο γυμνάσιο και λύκειο θηλέων Φλώρινας (1962-1971)
Abstract
Το περιεχόμενο της συγκεκριμένης έρευνας σχετίζεται με την συγκέντρωση, την κατηγοριοποίηση, την καταγραφή και την ανάλυση των ποινών που επιβλήθηκαν στο Γυμνάσιο και Λύκειο θηλέων της Φλώρινας κατά τα μέσα του 20ου αιώνα. Η συγκεκριμένη έρευνα, πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια της πτυχιακής εργασίας του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης Φλώρινας. Στόχος της παρούσας έρευνας είναι η τοποθέτηση και η παρουσίαση των διαφορετικών ποινών που επιβάλλονταν την εποχή εκείνη, σε σχέση με τον χρόνο αλλά και τα πολιτικά δρώμενα που ίσχυαν τότε. Δείγμα της μελέτης υπήρξαν τα βιβλία που παρουσίαζαν τις πράξεις του Συλλόγου διδασκόντων του Γυμνασίου και Λυκείου θηλέων της Φλώρινας την περίοδο του 1962 – 1971, τα οποία αναγνώστηκαν στο κέντρο των Γενικών Αρχείων του Κράτους (Γ.Α.Κ), Νομού Φλωρίνης και κάνουν αναφορά σε πειθαρχικά παραπτώματα. Η ανάλυση και η κατηγοριοποίηση του υλικού που εξετάσαμε θα γίνει με την μορφή της ποιοτικής και της ποσοτικής μεθόδου. Η ποινή την εποχή του 1960-1970 μπορεί να είχε ή την μορφή της αποβολής ή την μορφή της μείωσης της διαγωγή ή της τιμωρίας ή της απόρριψης. Ουσιαστικά, η ποινή είχε την μορφή της πειθαρχικής κύρωσης. Σκοπός των τιμωριών που επιβάλλονταν στις μαθήτριες δεν ήταν αυτή καθ’ αυτή η νομιμοποίηση των μέτρων αλλά ο «σωφρονισμός» των μαθητριών με σκοπό την ατομική βελτίωση. The content of this research relates to the collection, categorization, recording and analysis of the sentences imposed at the Gymnasium and Lyceum of girls in Florina in the middle of the 20th century. This research was carried out in the context of the dissertation of the Pedagogical Department of Elementary Education in Florina. The purpose of this research is to place and present the different sentences imposed at that time in relation to the time and the political events that existed at the time. The sample of the study was the books that presented the acts of the Association of Teachers of the Gymnasium and Lyceum of girls from Florina in the period 1962 - 1971, which were read from the Center of the General Archives of the State (GFC), Florina County and refer to disciplinary misconduct. The analysis and categorization of the material we examined will be in the form of a qualitative and a quantitative method. The penalty in the 1960-1970 period may have been either the form of expulsion or the form of a reduction in conduct or punishment or rejection. Essentially, the sentence was in the form of a disciplinary sanction. The purpose of the punishments imposed on the students was not the legitimacy of the measures, but the "retaliation" of the students for the purpose of individual improvement.