Η ανάδειξη της τοπικής ιστορίας μέσα από στοιχεία πολιτισμού ως διδακτική πρόταση για το δημοτικό σχολείο
Abstract
Αφετηρία της παρούσας εργασίας αποτελεί η ανάλυση του όρου της Ιστορίας ως επιστήμη .Το επόμενο κεφάλαιο σχετίζεται με έναν κλάδο της Ιστορίας , ο οποίος ονομάζεται τοπική ιστορία. Γίνεται λόγος για το τι ακριβώς είναι η τοπική ιστορία και για ποιον λόγο αποτελεί ξεχωριστό κομμάτι της παραπάνω επιστήμης .Στην συνέχεια, συνδυάζεται το θεωρητικό μέρος της τοπικής ιστορίας με ένα πρακτικό . Η φοιτήτρια , αναλύει και εξιστορεί την τοπική ιστορία της Κριθιάς , του χωριού δηλαδή από το οποίο κατάγεται , μέσα από στοιχεία πολιτισμού , όπως η γλώσσα , τα ήθη, τα έθιμα κ.α Τέλος η πτυχιακή εργασία κλείνει με ένα κομμάτι το οποίο συνδέει την τοπική ιστορία με το δημοτικό σχολείο και παρουσιάζεται μια διδακτική πρόταση μέσα από την οποία μπορεί να αξιοποιηθεί με τον αποτελεσματικότερο τρόπο η έννοια του συγκεκριμένου κλάδου .Πιο συγκεκριμένα παρουσιάζονται δραστηριότητες και μέθοδοι οι οποίες είναι κατάλληλες και προσαρμοσμένες για το δημοτικό σχολείο ώστε να μπορούν να ανταπεξέλθουν και να ανταποκριθούν οι μαθητές.The starting point of this paper is the analysis of the term History as a science. The next chapter relates to a branch of History, which is called local history. It refers to the definition of local history and the reason it consists a separate part of this kind of science. Furthermore, the theoretical part of local history is combined with its practical one. The student analyses and recites the local history of Krithia, the village of her origin, through elements of culture, language, customs and practices etc. Finally, this thesis closes with an aspect that connects local history with elementary school, presenting itself as a teaching suggestion of how this particular branch of science can be utilised at its best. Specifically, the activities and teaching methods that are most proper and best adapted for elementary schooling are presented, making it easier for students tο respond and cope with.