Show simple item record

dc.contributor.advisorΚωτόπουλος, Τριαντάφυλλος Η.
dc.contributor.authorΤομπούλογλου, Ευσταθία
dc.date.accessioned2019-05-23T14:05:57Z
dc.date.available2019-05-23T14:05:57Z
dc.date.issued2019-05
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/1313
dc.descriptionΠροπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Παιδαγωγική Σχολή: Τμήμα Νηπιαγωγώνen_US
dc.description.abstractΗ παρούσα πτυχιακή εργασία εστιάζει στο σύγχρονο παραμύθι και πιο συγκεκριμένα στις κοινωνικοπολιτισμικές αξίες, οι οποίες εμπεριέχονται μέσα σε αυτό. Στόχος της εργασίας είναι η καταγραφή, η ανάλυση και ο σχολιασμός δεκαπέντε σύγχρονων παιδικών παραμυθιών, τα οποία προβάλλουν κοινωνικά και ανθρωπιστικά μηνύματα, τον σεβασμό, την αγάπη, την αλληλεγγύη, την καλοσύνη, την ισότητα, την αποδοχή της διαφορετικότητας, την αυτοθυσία. Η έκθεση και η επαφή των μικρών παιδιών τις προαναφερθείσες κοινωνικές και πανανθρώπινες αξίες τα ευαισθητοποιούν και τους βοηθούν να συνειδητοποιήσουν τη μεγάλη σημασία των ανθρωπίνων αξιών και των σημαντικών αρχών στη ζωή μας. Μέσα από τα μηνύματα, που αναδύονται στις αφηγήσεις των παραμυθιών αυτών, επιδιώκεται να βιώσουν τα παιδιά την περιπέτεια των χαρακτήρων, τη συγκίνηση, τη δικαίωση αλλά και πολλά συναισθήματα και ίσως προβληματισμούς που ενισχύουν τόσο τη συναισθηματική τους νοημοσύνη & ωρίμανση όσο και την κριτική τους σκέψη! Το σύγχρονο παραμύθι εκτός από διδακτικό είναι πλέον εμπλουτισμένο με προσωπικά βιώματα των συγγραφέων και εστιάζει σε κλασσικές ή σύγχρονες εκδοχές παιδαγωγικών στόχων όπως η οικολογία, η υγεία, η τεχνολογία, η αυτοεκτίμηση, η κοινωνικότητα. Έτσι ενισχύεται με ευχάριστο και αποτελεσματικό τρόπο η υιοθέτηση θετικών στάσεων και συμπεριφορών. Επιπλέον παρέχονται πολλά ερεθίσματα και ευκαιρίες ανάπτυξης της καλλιτεχνικής ερμηνείας των παιδιών μέσα από κατασκευές, ζωγραφική, παιχνίδια, δραματοποιήσεις. Μ’ αυτόν τον τρόπο ολοκληρώνεται η παιδαγωγική προσέγγιση προσφέροντας μέσα από ένα ‘μαγικό κόσμο’ την πρόοδο της φαντασίας, της αισιοδοξίας, της δημιουργικότητας, της ελευθερίας, της εσωτερικής ασφάλειας, της συνεργασίας και της μαθησιακής ανάπτυξης. Η μέθοδος που χρησιμοποιήθηκε για τη διερεύνηση των στόχων μας αποτελεί ένα συνδυασμό της ανάλυσης περιεχομένου και της θεωρίας της αφηγηματολογίας και καθορίστηκε κυρίως από το περιεχόμενο των επιλεγμένων ιστοριών. The dissertation focuses on the contemporary fairy tale and more specifically on the socio- cultural values contained within it. The aim of the work is to record, analyze and comment on fifteen modern children’s fairy tales, which highlight social and humanistic messages (e.g. respect, love, solidarity, kindness, equality, acceptance of diversity, self-sacrifice…). With this very useful material, children from a very early age become aware of these issues and realize the great importance of human values and important principles in our lives. Through the messages that emerge in the narrations of these fairytales, children are trying to experience character’s adventures, the emotion and the vindication but also many feelings and perhaps concerns that enhance both their emotional intelligence and maturity as well as their critical thinking! The modern fairy tale besides teaching is now enriched with the personal experiences of writers and focuses on classical or contemporary versions of pedagogical goals such as ecology, health, technology, self- esteem, sociability. Thus, positive attitudes are strengthened in a pleasant and effective way and behaviors. In addition, there are many stimuli and opportunities to develop children’s artistic interpretation through constructions, painting, games, dramatizations. This completes the pedagogical approach by offering through a “magical world” the progress of imagination, optimism, creativity, freedom, internal security, cooperation and learning development. The method used to investigate our goals is a combination of content analysis and narrative theory, and was mainly determined by the content of selected stories.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγώνen_US
dc.subjectκοινωνικοπολιτισμικές αξίεςen_US
dc.subjectηθικές αρχέςen_US
dc.subjectσύγχρονο παρμύθιen_US
dc.subjectδιδακτικά μηνύματαen_US
dc.subjectsocio-cultural valuesen_US
dc.subjectmoral fairytaleen_US
dc.subjectteaching messagesen_US
dc.subjectmoral values
dc.titleΤο σύγχρονο παραμύθι και το σύστημα κοινωνικοπολιτισμικών αξιών που το χαρακτηρίζειen_US
dc.title.alternativeModern fairytales and the contemporary socio-cultural contexten_US
dc.typeBSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record