dc.description.abstract | Οι άνθρωποι στην προσπάθειά τους να επικοινωνήσουν χρησιμοποιούν δύο εκφάνσεις του λόγου που λειτουργούν συμπληρωματικά μεταξύ τους: τον προφορικό και γραπτό λόγο, που μεταδίδει πληροφορίες και δεδομένα και τη γλώσσα του σώματος που εκφράζει κυρίως συναισθήματα και ενδόμυχες σκέψεις του κάθε ατόμου. Η διαδικασία αυτή χαρακτηρίζει όλα τα επίπεδα των διαπροσωπικών σχέσεων, επομένως και αυτές που αναπτύσσονται μέσα στο πλαίσιο του σχολικού χώρου. Η παρούσα εργασία, λοιπόν, ασχολείται με τη λεκτική και μη λεκτική επικοινωνία στη σχολική πράξη αναδεικνύοντας τον καθοριστικό ρόλο του εκπαιδευτικού στην επίτευξη υγιούς επικοινωνιακού κλίματος στην τάξη. Ξεκινώντας από τη διερεύνηση της γενικότερης έννοιας του όρου «επικοινωνία» το συγκεκριμένο πόνημα επικεντρώνεται στις σχέσεις αλληλεπίδρασης που αναπτύσσονται κατά τη διάρκεια της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Μέσω της εκτενούς αναφοράς στους τρόπους με τους οποίους υλοποιούνται η λεκτική και μη λεκτική επικοινωνία στο σχολείο, δίνεται ιδιαίτερη βαρύτητα στην ευθύνη που έχει ο δάσκαλος να γνωρίζει και να εφαρμόζει τις τακτικές αυτές για την πιο αποτελεσματική διαχείριση του παιδαγωγικού του έργου. Οι επισημάνσεις αφορούν την πρωτοβάθμια εκπαίδευση.People in their quest to communicate use two forms of speech that complement each other: the oral and written speech, which transmits information and data, and the body language that expresses in particular feelings and intuitive thoughts of each individual. This process characterizes all levels of interpersonal relationships, and therefore those developed within the school space. The present work, therefore, deals with verbal and non-verbal communication in school practice, highlighting the key role of the educator in achieving a healthy communicative climate in the classroom. Starting from the exploration of the more general concept of "communication", the particular essence focuses on the interaction relationships that develop during the educational process. Through the extensive reference to the ways in which verbal and non-verbal communication takes place at school, particular emphasis is placed on the teacher's responsibility to know and apply these tactics to more effectively manage his pedagogical work. Highlights refer to primary education. | en_US |