Ταξίδι στους πολιτισμούς της Ελλάδας, Ρωσίας και Γεωργίας
Abstract
Στις σημερινές κοινωνίες οι οποίες χαρακτηρίζονται από στοιχεία πολυπολιτισμικότητας, κρίνεται απαραίτητη η ανάγκη του σεβασμού και της αποδοχής του διαφορετικού. Η στάση αυτή καλλιεργείται σε όλη την διάρκεια της ζωής του ανθρώπου αλλά παρουσιάζει αξιόλογα αποτελέσματα όταν καλλιεργείται από μικρή ηλικία. Βασικός σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η κατασκευή εκπαιδευτικού υλικού που αποσκοπεί στην ανάπτυξη της πολυπολιτισμικής συνείδησης των μαθητών. Συγκεκριμένα το εκπαιδευτικό υλικό που παρουσιάζεται στην πτυχιακή εργασία είναι το ταξίδι σε τρείς διαφορετικούς πολιτισμούς Ελλάδα, Ρωσία και Γεωργία. Οι μαθητές μέσο του ταξιδιού έρχονται σε επαφή με άλλους πολιτισμούς, μαθαίνουν τις παραδοσιακές τοπικές ιστορίες τους και την καθημερινότητα τους. Παίρνουν μέρος σε δραστηριότητες/παιχνίδια και γλωσσικές ασκήσεις ενισχύοντας πρωτίστως με αυτόν τον τρόπο την διαπολιτισμική τους συνείδησης αλλά και έπειτα αναπτύσσοντας ένα βασικό υπόβαθρο των γλωσσικών δεξιοτήτων τους. Τα θέματα των ασκήσεων είναι διασκεδαστικά, κοντά στα ενδιαφέροντα των μαθητών αλλά και πολυμορφικά ανάλογα με τις πληροφορίες και τα δεδομένα τις κάθε ενότητας. In today’s societies which are characterized by elements of multiculturalism, is necessary the need of respecting and accepting the difference. This attitude is cultivated throughout human life. However, it represents remarkable results when it cultivates from young age. The main purpose of this senior thesis is to create educational material. This material aims the development of the multicultural consciousness of students. Especially the educational material which is represented in this thesis, is the journey to three different civilizations. For instance, students travel to Greece, Russia and Georgia, they are going to get know other civilizations, to get into their traditional local histories and their daily routine. Furthermore, they are taking part in activities /games and grammatical exercises. In this way these exercises strengthen their multicultural consciousness. Moreover, these tasks strengthen their primary language skills. The exercises are fun and interesting to the students but are also polymorphic depending on the information and data of each module.