Show simple item record

dc.contributor.advisorΚωτσαλίδου, Ευδοξία
dc.contributor.authorΧριστοφορίδου, Βασιλική
dc.date.accessioned2019-05-30T14:55:34Z
dc.date.available2019-05-30T14:55:34Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/1336
dc.descriptionΠροπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Παιδαγωγική Σχολή: Τμήμα Νηπιαγωγώνen_US
dc.description.abstractΗ συγκεκριμένη εργασία αποσκοπεί στην ανάδειξη του θέματος των παιδιών με Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος και πιο συγκεκριμένα στο πώς συμβάλλουν οι κοινωνικές ιστορίες στην ομαλότερη προσαρμογή τους στο περιβάλλον. Οι κοινωνικές ιστορίες θεωρούνται ως μία εκπαιδευτική παρέμβαση, προκειμένου τα αναφερόμενα παιδιά να ανταποκρίνονται σε πραγματολογικές συνθήκες μέσω μιας ποικιλίας οπτικών ερεθισμάτων. Πρωτίστως, παρουσιάζεται η Διαταραχή του Αυτιστικού Φάσματος, κατόπιν οι κοινωνικές ιστορίες και τέλος η χρήση τους στην προσαρμογή των παιδιών με διαταραχές αυτιστικού φάσματος με κάποια ενδεικτικά παραδείγματα . Αναλυτικότερα, στην εισαγωγή δίνεται έμφαση στους ορισμούς των κοινωνικών ιστοριών και των Διάχυτων Αναπτυξιακών Διαταραχών, καθώς και για τον σκοπό της συγγραφής της συγκεκριμένης πτυχιακής και έπειτα οδεύοντας προς το πρώτο κεφάλαιο αναφέρονται τα αίτια και τα συμπτώματα που παρατήρησαν διάφοροι μελετητές, καθώς και οι διαφορές τους από άλλες διαταραχές. Παράλληλα, αναλύονται θεραπευτικές και εκπαιδευτικές παρεμβάσεις που χρησιμοποιούνται από ειδικούς. Το δεύτερο κεφάλαιο επικεντρώνεται στα χαρακτηριστικά των κοινωνικών ιστοριών, τον τρόπο παρουσίασής τους, τα διάφορα στάδια, τους στόχους που ενυπάρχουν σε αυτές και τα θέματά τους. Στο τρίτο κεφάλαιο αναφέρονται ενδεικτικά κάποια παραδείγματα κοινωνικών ιστοριών που διευκολύνουν την προσαρμογή των παιδιών με αυτισμό στο περιβάλλον τους μέσα από την αυτορρύθμιση της συμπεριφοράς τους σε κάθε κοινωνική περίσταση, καθώς και την αντιμετώπιση συναισθηματικών και επικοινωνιακών δυσκολιών που αντιμετωπίζουν. Στο τέταρτο και τελευταίο κεφάλαιο αποτυπώνονται κάποια περιστατικά εφαρμογής των κοινωνικών ιστοριών, οι μέθοδοι παρέμβασης, η αξιολόγησή τους, τα αποτελέσματά τους, τα συμπεράσματα που διεξάγονται, ενώ παράλληλα γίνονται και προτάσεις για μελλοντικές έρευνες. This project aims to highlight the issue of children with Autistic Spectrum Disorders and more specifically on how social stories contribute to their smoother adaptation to the environment. Social stories are considered as an educational intervention in order for the children to respond to factual conditions through a variety of visual stimuli. Above all, the Autistic Spectrum Disorder is presented, followed by social stories and finally their use in adapting children with autistic spectrum disorders with some indicative examples. In more detail, the introduction emphasizes the definitions of social stories and Diverse Developmental Diseases, as well as the purpose of writing this diploma, and then going to the first chapter lists the causes and symptoms observed by various scholars, as well as their differences from other disorders. At the same time, therapeutic and educational interventions are being analyzed by specialists. The second chapter focuses on the characteristics of social stories, how they are presented, the different stages, the goals that are inherent in them and their themes. In the third chapter, some examples of social stories that facilitate the adaptation of children with autism to their environment through self-regulation of their behavior in every social situation, as well as addressing the emotional and communicative difficulties they face, are mentioned. In the fourth and final chapter, some incidents of social stories, their methods of intervention, their evaluation, their results, the conclusions that are being made, as well as proposals for future investigations.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγώνen_US
dc.subjectαυτισμόςen_US
dc.subjectκοινωνικές ιστορίεςen_US
dc.subjectεπικοινωνίαen_US
dc.subjectκοινωνική αλληλεπίδρασηen_US
dc.subjectautismen_US
dc.subjectsocial storiesen_US
dc.subjectcommunicationen_US
dc.subjectsocial interactionen_US
dc.titleΟι κοινωνικές ιστορίες ως εργαλείο προσαρμογής των παιδιών με αυτισμό στο περιβάλλον τουςen_US
dc.title.alternativeSocial stories as a tool for adapting people with autism to their environmenten_US
dc.typeBSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record