dc.description.abstract | Η παρούσα εργασία μελετάει τις συγκρούσεις που δημιουργούνται μεταξύ των εκπαιδευτικών προσχολικής αγωγής στο χώρο του Νηπιαγωγείου. Πιο συγκεκριμένα αναλύονται οι αιτίες και οι λόγοι που μπορεί να οδηγούν τους Νηπιαγωγούς στην σύγκρουση, οι θετικές και οι αρνητικές συνέπειες που έχουν αυτές, αλλά και οι τρόποι αντιμετώπισης και διαχείρισης τους από τους Προϊσταμένους των Νηπιαγωγείων.
Η έρευνα που πραγματοποιήθηκε είναι ποσοτική με δειγματοληπτικό χαρακτήρα και για την διεξαγωγή της χρησιμοποιήθηκε ανώνυμο ερωτηματολόγιο. Ακόμη, το δείγμα της μελέτης αποτέλεσαν 50 εκπαιδευτικοί προσχολικής εκπαίδευσης οι οποίοι εργάζονται σε δημόσια νηπιαγωγεία της Κοζάνης και της Φλώρινας. Τα ερωτηματολόγια δόθηκαν στους νηπιαγωγούς από την ερευνήτρια την περίοδο του Απριλίου του 2019.
Τα αποτελέσματα της παρούσας έρευνας έδειξαν ότι οι συγκρούσεις στο χώρο των Νηπιαγωγείων πραγματοποιούνται πολύ συχνά, ενώ οι λόγοι για τους οποίους δημιουργούνται είναι κυρίως υπηρεσιακοί. Ακόμη, τα κύρια αίτια που οδηγούν στην δημιουργία των συγκρούσεων φαίνεται πως είναι η κακή επικοινωνία μεταξύ των εκπαιδευτικών αλλά και οι οργανωτικές αδυναμίες που υπάρχουν. Όσον αφορά τις συνέπειες υπάρχουν θετικές και αρνητικές. Η δημιουργία αρνητικού κλίματος είναι αυτή την οποία οι νηπιαγωγοί θεωρούν ότι είναι η κυριότερη. Τέλος ως τρόπο αντιμετώπισης των συγκρούσεων οι Νηπιαγωγοί εφαρμόζουν την μέθοδο της παραχώρησης.This assignment, studies the conflicts that arise between pre-school teachers in Kindergartens. In particular, the causes and the reasons that can lead to conflict between pre-school teachers are analyzed along with the positive and negative consequences of this. Moreover, the means by which Kindergarten principals can manage an deal with this conflict are analyzed.
The study carried out was quantitative and based on samples taken. It was conducted by means of an anonymous questionnaire. Furthermore, the sample used in the study consisted of 50 pre-school teachers who are employed in state kindergartens in Kozani and Florina. The questionnaires were given to the teachers by the researcher during the month of April 2019.
The results of this research showed that conflicts occur frequently in kindergartens while the reasons are usually related to administration . In addition, the main reasons that lead to conflict seems to be not only poor communication between the teachers but also the organizational weaknesses that exist. As regards the consequences, they can be both positive and negative. The teachers consider that most significant of these is the creation of a negative climate. Finally, as a means of dealing with this, the pre-school teachers apply the method of concession. | en_US |