Show simple item record

dc.contributor.advisorΧρήστου, Κωνσταντίνος
dc.contributor.authorΚουτσούκου, Άννα
dc.date.accessioned2019-05-30T15:22:06Z
dc.date.available2019-05-30T15:22:06Z
dc.date.issued2019-05
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/1340
dc.descriptionΠροπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Παιδαγωγική Σχολή: Τμήμα Νηπιαγωγώνen_US
dc.description.abstractΤα παιδιά προσχολικής ηλικίας έρχονται αντιμέτωπα με καταστάσεις μέτρησης στην καθημερινότητά τους αλλά και κατά τη διάρκεια των οργανωμένων δραστηριοτήτων. Αντιμετωπίζουν όμως σημαντικές δυσκολίες στην κατανόηση της μέτρησης, όπως στη μέτρηση του μήκους. Η παρούσα εργασία έχει ως στόχο να εντοπίσει και να αναδείξει αυτές τις δυσκολίες καθώς και να εξετάσει αν είναι δυνατόν να ξεπεραστούν μέσα από μια διδακτική παρέμβαση με εφαρμογή ειδικά σχεδιασμένων δραστηριοτήτων για τη μάθηση της μέτρησης μήκους. Εννέα παιδιά ηλικία 4-6 ετών συμμετείχαν σε δραστηριότητες μέτρησης του μήκους και οι απαντήσεις τους ηχογραφήθηκαν για την καλύτερη συλλογή και ανάλυση των δεδομένων. Η δραστηριότητα διεξήχθη σε τρεις φάσεις: ανίχνευση αρχικών ιδεών των μαθητών για την άμεση και έμμεση σύγκριση, διδακτική παρέμβαση και αξιολόγηση της συμβολής της διδακτικής παρέμβασης στην ανάπτυξη ικανοτήτων μέτρησης μήκους. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν δυσκολίες κατά τη διαδικασία εφαρμογής της μέτρησης αλλά παρατηρήθηκε ότι η επίλυση πραγματικών προβλημάτων μέτρησης μπορεί να βοηθήσει τα παιδιά να αναπτύξουν και να οικοδομήσουν ικανότητες μέτρησης του μήκους. Έγινε έτσι φανερό ότι οι δεξιότητες μέτρησης του μήκους μπορούν να διδαχθούν στο νηπιαγωγείο με την ανάπτυξη κατάλληλων εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων. Περιορισμοί και επεκτάσεις της μελέτης επίσης συζητούνται. Children of a pre-school age come face to face with situations involving measurements in their daily lives as well as during organised activities. However, they encounter significant difficulties in understanding measurement, such as the measurement of length. The present work is intended to pinpoint and highlight these difficulties as well as to examine whether it is possible for them to be overcome using teaching through the use of specially designed activities which teach how to measure length. Nine children aged 4 to 6 years old took part in length-measuring activities and their responses were recorded for the best collection and analysis of the data. The activity was conducted in three stages: identifying the initial ideas of the pupils for direct and indirect comparison, the teaching process, and evaluation of the contribution of this teaching in the development of skills at measuring length. The results of the research showed difficulties during the process of applying measurement but it was also observed that the resolution of real problems in measuring can help children to develop and build abilities at measuring length. Thus it became evident that length-measurement skills can be taught in nursery school with the development of suitable educational activities. Limitations and extensions of the study are also discussed.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγώνen_US
dc.subjectπροσχολική αγωγήen_US
dc.subjectμαθηματικάen_US
dc.subjectμέτρηση μήκουςen_US
dc.subjectpre-school educationen_US
dc.subjectmathematicsen_US
dc.subjectlenght measurementen_US
dc.titleΔραστηριότητες μέτρησης μήκους στο Νηπιαγωγείοen_US
dc.title.alternativeActivities of measurement in pre-school educationen_US
dc.typeBSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record